loading...

مرجع تخصصی بروزترین مقالات سئو

بازدید : 11
سه شنبه 20 دی 1401 زمان : 14:57

تعریف و تمجید برند یا برندینگ چیست؟ با دیدن و خواندن این نوشته ی علمی به خاطر وقت گیر بودن آن امیدوارم خسته نشوید و جرقه ای در شروع تجارت خود داشته باشید. گسترش و پیشبرد استراتژی­های برندینگ یک کدام از نقص‌ ­ترین گام­ها در مراحل بازاریابی به حساب می­آید. اکثر وقت ها این المان اکثر استحصال ­و­کارها را

آموزش سئو در مشهد

با چالش­های بزرگ مواجه می­کند اما توصعه­ برند یک گام حیاتی برای نام و نشان یک شرکت به حساب می­آید.

این استراتژی سه مولفه اصلی استخراج­ و­عمل شما‌را دربر گرفته و به عنوان

آموزش سئو مشهد

طرحی برای گسترش استراتژی­ها و تاکتیک­های بازاریابی شما درنظر گرفته می­خواهد شد.

برند یا برندینگ چیست و چه اهمیت ­هایی داراست؟
برندینگ یک ابزار قادر میباشد که توصیه شما‌را برای مشتریان نسبت به دیگر افراد متمایز می­کند. برندینگ می­تواند یک نام، یک شعار، یک نماد، یک سمبل، یک طرح و یا ترکیبی از این المان­ها باشد که تولیدات یا خدمات یک شرکت را معرفی می­کند. این المان­ها میان تولیدها و خدمات یک شرکت و رقیبان آن شرکت تمایز بوجود می­آورد. به عنوان تعریفی دیگر می­قدرت اعلام‌کرد که برندینگ چیزی فراتر از یک لوگو یا یک المان تجاری میباشد.

هنگامی­که به برند خود می­اندیشید، در حقیقت باید همه تجارب مشتریانتان را در لحاظ بگیرید. لوگو، وب­وبسایت، شبکه­ های اجتماعی، نگرش­ ارتباط با مشتریان و طرز­ استفاده­ مشتریان از جنس یا خدمات شما، تمامی باید در مراحل برندینگ مدنظر قرار گیرند. بطور خلاصه می­اقتدار اعلام‌کرد برند شما، روئت کرد مشتریان به مجموعه کسب و کار شما را شکل می­دهد.

یک برند چه کارهایی باید ایفا دهد؟
برندینگ بایستی سبب گردد که بازار هدف محصول ها و یا خدمات شما را از در میان همه آیتم های موجود و رقیبان شما، گزینش کند.

اهدافی که یک برند خوب باید به آن‌ها دست یابد عبارتند از:

اعتبار شما‌را تایید کند
مشتریان را به خرید ترقیب کند
پیام کمپانی را به وضوح ارائه دهد
موجب وفاداری مشتریان به تولید ها شرکت خواهد شد
ارتباط رمانتیک دربین تولید ها و مشتریان ایجاد کرد کند

سه مولفه­ اصلی کسب­ و­ شغل برای شروع توسعه­ استراتژی برندینگ
هدف: بیزنس شما باید دارای یک مقصود معلوم و راهبردی باشد.
ثبات و سازگاری: فارغ از این فاکتور هر دستیابی­ و­کاری برای بقا با خطاها زیادی مواجه خواهد شد.
تاثیر احساسی: احساسات تالیف کننده ه­ا هست که امداد می­کند تا مشتریان با شما ارتباط برقرار کنند و یک استراتژی برندینگ می­تواند این احساسات را در مشتریان به­ وجود بیاورد.
برای شروع توسعه­ استراتژی برندینگ می بایست شعور صدق از اجزاء گوناگون بازاریابی داشته باشید. به عنوان مثال این اجزاء می­اقتدار به مشتریان مقصود، رقابت، تولیدها، خدمات و پیشنهادهای فروش منحصربه‌فرد اشاره کرد. با شناسایی اجزاء برنامه­ بازاریابی می­توانید اساس­ های اول­ استراتژی برندینگ خود را بنا نمائید.

یک پروسه مفید برندینگ باید باعث به طور­ گیری یک نام‌و‌نشان منحصر به فرد برای برند شما شده و شما را نسبت به رقیبانتان متمایز کند. به همین استدلال هست که از این فاکتور به عنوان قلب یک استراتژی رقابتی نام برده می­شود. طراحی استراتژی برندینگ شما می­تواند به آسانی با دنبال کردن نکات گفته شده درین نوشته ی علمی صورت پذیرد.

برندینگ و داشتن روئت کرد درست نسبت به مراد های مشتریان
برای موفقیت در فرآیند برندینگ، شما بایستی یک شعور صحت از نیازها و منظور ­های مشتریان داشته باشید.

این آیتم می بایست با استفاده از همه شیوه­های ارتباطی در میان شما و مشتریان تحقق یابد.

از برندینگ می بایست برای معرفی نام و نشان شرکت یا سازمان شما و آنچه ارائه می­دهید مصرف شود.

مثلا در حالتی که یک برند توان سخن کردن داشت خود را اینگونه معرفی می­کرد:

“من …………….. هستم.
من به دلیل ………………………… بوجود آمده ­ام.
بنابر این در شرایطی که شما با من در مورد هستید، ممکن است محصولات و خدمات من علاقه مند شوید و بخواهید که ارتباطتان را با من حفظ فرمایید و درمورد من به دوستان و آشنایانتان اطلاع رسانی نمائید”.
توصیه می‌کنم پادکست در خصوص شخصیت برند از پزشک معالج فرزاد مقدم را گوش دهید.

پخش‌کننده صوت
پادکست شخصیت برند
Change Playback Rate1x
Skip Backward
Play Pause
Jump Forward
Share This Episode
00:00
22:20
مداقه برندینگ
درپی 10 برهان برای بیان اهمیت برندینگ به شما ارائه میدم:

برندینگ بیزنس شما‌را به مشتریان معرفی می­کند
مردم اکثر وقت ها میل دارا‌هستند که از محصول ها و خدمات شرکت­هایی استعمال کنند که نام تجاری آشنایی داشته باشند. در صورتیکه برند شما به اندازه­ کافی ثبات داشته و به آسانی قابل تشخیص باشد، مشتریان با آرامش خاطر بیشتری از محصول ها شما استعمال خواهند نمود.

برند شما سبب ساز تولید تمایز دربین شما و رقیبانتان می­شود
امروزه در بازارهای جهانی جداگانه شدن از دیگر رقبا و دیده شدن بسیار حائز اهمیت است. دیگر شرکت­ها صرفا با رقبای محلی خود رقابت نمی­کنند بلکه سطح رقابت بسیار پهناور­ تر شده و همه شرکت­های مرتبط را در سراسر دانا دربر می­گیرد. برندینگ به شما یاری می­کند تا بتوانید خود را از هزاران رقیب خود در نقاط متفاوت فقید جدا کنید.

برند شما نشان دهنده­ قدمت و تجارب تجارت شماست
همه تجربه برند شما، از طریق­ خدمت رسانی گرفته تا شکل ظاهری لوگوی شما، به مشتریان نماد خواهد اعطا کرد که شرکت شما چه گونه بوده و در چه سطحی قرار دارد.

برند شما موجب تشکیل داد انگیزه در کارکنانتان خواهد شد
یک استراتژی کار کشته برندینگ، به پرسنل آن برند القا می­کند که می بایست همواره در کارشان چیره باشند. به آن ها علامت می­دهد که به چه شکل کار کنند، چه گونه برنده شوند و به چه شکل با اهداف کمپانی شما روبرو شوند.

یک برند حاذق موجب ایجاد کرد علاقه در مشتریان نسبت به خود می­شود
مردم علاقه دارا‌هستند که درمورد برندهای مورد عشق و علاقه­ خود حرف کنند. مردم دائما تلاش می­کنند که برند بپوشند، برند بنوشند، به یک برند گوش دهند و پیوسته عشق دارا هستند تا در باب برندهای مورد علاقه­ خود با دیگر افراد گفت‌و‌گو کنند. براین اساس بایستی درنظر داشته باشید که مردم درمورد برندی که آن را بخاطر نمی­آورند نمیتوانند گفتگو کنند. پس یک برند قدرتمند موجب خواهد شد تا علاقه مندی در مشتریان به­ وجود بیاید.

یک برند کار کشته نماد می­دهد که مشتریان می بایست چه انتظاراتی داشته باشند
یک برند پایدار و بدیهی همواره آسایش را برای مشتریان فراهم می­آورد. زیرا همواره مشتریان می­دانند که با چه محصول یا خدمتی و با چه سطحی از کیفیت مواجه میباشند.

برند تجاری همواره شما و تعهداتتان را به مشتریان یاد‌آوری می­کند
شما، تولیدها و تمامی ابزارهای بازاریابی مربوط به شما تمامی جزئی از برند محسوب می­شوید. مهم هست بدانید که مشتریان درباره­ی شما و خدماتی که به آنان وعده داده­ اید چه تفکراتی دارا هستند.

برندینگ به شما کمک می­کند تا پیوسته روی اهدافتان متمرکز باشید
یک استراتژی برندینگ روشن، به شما کمک می­کند تا همواره روی ماموریت­ها و چشم­اندازهای بیزنس خود تمرکز نمایید. این استراتژی می­تواند بازاریابی شما‌را هدایت کرده و موجب صرفه­ جویی در وقت و هزینه شود.

برند شما امداد می­کند که شما بتوانید بصورت احساساتی با مشتریانتان ارتباط برقرار کنید
یک برند عالی موجب شکل­ گیری یک شم عالی در مشتری در هنگام خرید گردد. بایستی توجه داشته باشید که گاهی تفاوتی در تولیدات ارائه شده بوسیله شرکت­های متفاوت وجود ندارد و فقط این حس بهتر به یک برند میباشد که سبب می­شود مشتری تعیین خود را اجرا دهد.

یک برند بهتر برای کمپانی شما یک میزان دارایی به حساب می­آید
برند قادر فراتر از میزان دارایی­های فیزیکی به عنوان یک دارایی غیر مادی برای هر شرکت به حساب می­آید. به کمپانی­های بلندمرتبه مانند Apple و google توجه نمائید. آیاارزش حقیقی این شرکت­ها فقط با به حساب آوردن­ بها سوله­ ها، انبارها، تجهیزات و محصولات آن ها تخمین زده می­شود؟ نه. این شرکت­ها بسیار بیشتر از بودجه­های فیزیکی­ که دارا‌هستند می­ارزند. برند آنها ارزشی فراتر از میزان دارایی­های دیگر آنها پیدا کرده است.

گونه های مختلف برند کدامند؟
هر برند خاص برای بازاریابی در یک حوزه­ی خاص کاربرد دارااست. در شرایط کلی یک‌سری نوع برند وجود دارد که برند شما نیز می­تواند یک کدام از این­ها باشد:

برند تولید ها:
زمانی که در بازار تولید ها شما ویژگی­ها و جذابیت­های خاصی نسبت به دیگران ارائه کند و خود را نسبت به دیگر محصولات متمایز نشانه دهد، آن مجال مال (جنس) شما تبدیل به یک برند گردیده‌است.

برند خدمات:
خدمات محصولاتی هستند که از چشم مردم مخفی می­مانند. مردم دقیقا بر پایه ی اتکا به شخص یا شرکتی که آن خدمات را ارائه می­دهد، خدمات را خریداری می­کنند. بنابر این در صورتی شما پیرو ساخت یک برند خدماتی می باشید می بایست به مراتب قابل اعتمادتر از بقیه افراد کار فرمایید و تصویری مثبت از برند خود به­ جا بگذارید.

برند تجاری (Business brand):
شما می­توانید ضمن برند محصول ها و خدمات برای حصول­ وکار خود یک برند تجاری جداازهم داشته باشید. در‌حالتی که بنا به قدرت و بودجه ­ای که دارید فقط از عهده­­ ایجاد کرد و رواج یک برند برمی­آیید، عالی هست از برند تجاری استفاده فرمایید. زیرا این برند می­تواند همزمان تقاضاکنندگان کار، سرمایه­ گذاران و از کلیه مهمتر مشتریان را جذب کند.

برند شخصی:
هر فردی مراد یا ناخواسته برای سایرافراد یک برند محسوب می­گردد. در صورتیکه مردم اسم شما را بدانند و یا صورت­ شما‌را به خاطر بیاورند، تصویر برند شما در ذهن آنها شکل خواهد گرفت.

برند شخصیتی:
در صورتی یک برند شخصی بسیار بزرگ خواهد شد تبدیل به یک برند شخصیتی شود. این برندها هنگامی که با یک محصول یا خدمت یاور شوند به آن را بسیار باارزش خواهند کرد. از جمله پروفسور سمیعی یک برند شخصیتی میباشد و جراحی که توسط پروفسور سمیعی جاری ساختن می­خواهد شد یک متاع یار با برند شخصیتی می باشد. پروفسور سمیعی تنها یک نام میباشد ولی این نام برای مردم یادآور خدمات پزشکی ممتاز می باشد. اگر غرض شما رهبری بر صنعتی میباشد که در آن فعالیت می­فرمائید، باید یک برند شخصیتی توانا بسازید تا از آن به عنوان اهرمی برای شناساندن محصولات و خدمات خود به بازار هدف به کار گیری فرمائید.

برندینگ و بازاریابی (Marketing) چه تفاوت­هایی با یکدیگر دارند؟
در‌این رابطه طیف گسترده ­ای از لحاظ ها ارائه می­خواهد شد ولی مجموعاًَ به تمامی عمل­هایی که منجر به رواج استعمال از یک فرآورده یا خدمت می­خواهد شد، بازاریابی گفته می­خواهد شد.

پیام بازاریابی این میباشد که “تولید ها ما را به کارگیری نمایید زیرا از تولید ها سایر افراد بهتر، دیدنی­تر و دوست داستنی­تر می‌باشد و فلان شخص از فرآورده ما استفاده می­کند یا شما فلان نقص‌ را دارید و مال ما راه حل آن میباشد و …”.

البته این فعالیت، برندینگ نیست! وظیفه­ یک برند معرفی و شناساندن شما و مجموعه کاری شما به استفاده کننده میباشد. در حقیقت می­توان اعلام کرد بازاریابی پیام شما‌را می­رساند در حالی که برندینگ شمارا معرفی می­کند. برند به مشتریان یاری می­کند تا کالا مورد نظرشان را خریداری کنند اما مستقیما به آن ها نمی­گوید که “مرا بخر” در قبال به آنها می­گوید ” این چیزی میباشد که هستم و به این استدلال تشکیل داد شده ­ام. چنانچه شما با من موافق می‌باشید می­توانید منرا خریداری کرده و از من هواخواهی کنید و من‌را به دوستانتان پیشنهاد دهید”.

چه طور می­اقتدار برند را تعریف‌و‌تمجید کرد؟
تعریف و تمجید برند اولین گام در پیشرفت یک استراتژی برندینگ به حساب می­آید. تعریف برند محور­ ای برای شکل­گیری دیگر اجزاء برندینگ به حساب می­آید. این فرآیند با پاسخ به یک سری سوال شروع می­گردد:


ماموریت شرکت شما چیست؟
شرکت شما در چه موضوعی حرفه ای است؟
شعار تبلیغاتی شما چیست؟ این شعار چه پیامی را به استفاده کننده انتقال می­دهد؟
بها­های مهم تولیدها یا خدمات شما کدامند؟ بها اساسی کمپانی شما چیست؟
بازار غرض شما چه عده ای می باشند؟ سرویس یا محصول شما چه عده ای را به خود جذب می­کند؟
شما چه جنس یا خدمتی را به مشتریان ارائه می­دهید؟ کیفیت تولیدها یا خدمات خود را برای مشتریان مطرح کنید
کار­های شما باعث به شکل گیری یک شخصیت و کاراکتر خاص برای شرکت شما می­گردد. این کاراکتر چه گونه ترسیم می­شود؟ چه کیفیتی را به نمایش می­گذارد؟ آیا این شخصیت به اندازه کافی خلق کننده، نوآورانه و پرانرژی ترسیم می­گردد؟
چنانچه از شخصیت برند خود برای ایجاد کرد ارتباط با جامعه­ هدف استعمال نمایید، چه بازخوردهایی دریافت خواهید کرد؟ چه ویژگی­ از برند شما موجب جلب دقت کاربر خواهد شد؟
بایستی اعتنا داشته باشید که در همگی مراحل پاسخگویی به‌این سوال ها بایستی مخاطب خود را در لحاظ داشته باشید.

اهداف برند خود را انتخاب نمائید
مدیر مفید برند یعنی یک تعریف‌و‌تمجید روشن از استفاده کننده برند و اهدافی که برند درپی استخراج به آن می باشد. برای گزینش اهداف برند خود می بایست پاسخ مناسبی برای این سوال های بیابید:

از برند خود می­خواهید چه نقشی در کمپانی شما انجام کند؟
می­خواهید بقیه افراد چه چیزهایی را در مورد تولیدها شما بدانند؟
تعریف و تمجید یک مقصود به یاروهمدم یک اپ زمانبندی مشخص برای رسیدن یه آن شیوه رسیدن به آن هدف را بسیار روشن و وارفته خواهد کرد. با تعریف‌و‌تمجید درست این اپ شما یک نقشه خط مش دارید و دقیقا می­دانید که چه‌گونه و در چه زمانی به اهداف خود می­رسید. فرض نمائید قصد دارید شرکت خود را تا حدی گسترش دهید که به عنوان رهبر صنعت خود شناخته شوید. چه گونه این شغل را اعمال می­دهید؟

شما می­توانید:

یکی‌از اعضای تیم را افسر کلام در اپ­ های تجاری تلویزیون نمائید
برنامه­ هایی برای سخنرانی در گردآوری گروه­ های حرفه ­ای صنعت خود ترتیب دهید
مقالات خود را در خبر نامه­ ها، مجلات و رسانه ­های آنلاین انتشار دهید
روی مشتریان هدف متمرکز شوید
اقتدار برند به توان تمرکز آن برند روی بازار مقصود وابسته میباشد. این تمرکز سبب ساز شود تا تاثیر گذاری برند به مراتب روی کاربر بالاتر برود. می بایست طوری با استفاده کننده غرض خود ارتباط برقرار فرمائید که متوجه خواهد شد روی کلام شما دقیقا با او میباشد.

ادله التفات بازار غرض در برندینگ چیست؟
صرف نظر از ماموریت برند، شناسایی و بدست آوردن امان کاربر غرض یک کدام از مهم‌ترین فاکتورهای رسیدن به اهداف برند محسوب می­شود. برای رسیدن بدین اهداف باید با شناخت کافی از بازار هدف، اطلاعات آیتم نیازتان را از این بازار بدست آورید. شما می­توانید این فعالیت را با جاری ساختن یک تجزیه و پژوهش روی بازار، ایفا دهید.

بسته به اینکه اطلاعات شما از بازار برای اجرا این محاسبه چقدر باشد، خروجی این پژوهش به شما امداد خواهد کرد تا اطلاعات لازم برای رسیدن به اهداف خود را بدست آورید. شناخت شما از مخاطب به شما امداد خواهد کرد تا پیام­های موثرتری به مخاطب ارائه دهید و با خود‌با‌وری بیشتر با آنان ارتباط برقرار فرمائید. برای توسعه­ خوب استراتژی برندینگ دقت به دو گزینه بسیار ضروری است:

انجام یک تجزیه و محاسبه غیرقانونی از بازار
تا جایی که می­توانید مطالعات را جامع­تر ایفا دهید. برای بازرسی از اینترنت منفعت بگیرید. اخبار مرتبط با بازار غرض را زیر حیث بگیرید تا بتوانید با شناخت دقیق از علایق، جمعیت و فرایند تکان این بازار، به جامعه­­ غرض نزدیک و نزدیکتر شوید. پاسخ به سوال های ذیل به شما کمک خواهد کرد تا استیناف بهتری نسبت به بازار هدف ایفا دهید:

مخاطب غرض شما که می باشد؟
کاربر غرض شما در چه مکان ­هایی ساکن شده­ اند؟
آن ها در مورد برند شما چه نظری دارا هستند؟
شما عشق و علاقه دارید که آنها نسبت به برند شما چه نظراتی داشته باشند؟
چه طور می­خواهید آنها‌را به محصولات یا خدمات خود جذب کنید؟
چه عده ای برای بدست آوردن جانبداری این مخاطبان با شما رقابت می­کنند؟
آیا جامعه­ غرض شما مصرف کننده هستند یا شرکت­های واسطه را غرض قرار داده ­اید؟

تعریف و تمجید برند یا برندینگ چیست؟ با دیدن و خواندن این نوشته ی علمی به خاطر وقت گیر بودن آن امیدوارم خسته نشوید و جرقه ای در شروع تجارت خود داشته باشید. گسترش و پیشبرد استراتژی­های برندینگ یک کدام از نقص‌ ­ترین گام­ها در مراحل بازاریابی به حساب می­آید. اکثر وقت ها این المان اکثر استحصال ­و­کارها را

آموزش سئو در مشهد

با چالش­های بزرگ مواجه می­کند اما توصعه­ برند یک گام حیاتی برای نام و نشان یک شرکت به حساب می­آید.

این استراتژی سه مولفه اصلی استخراج­ و­عمل شما‌را دربر گرفته و به عنوان

آموزش سئو مشهد

طرحی برای گسترش استراتژی­ها و تاکتیک­های بازاریابی شما درنظر گرفته می­خواهد شد.

برند یا برندینگ چیست و چه اهمیت ­هایی داراست؟
برندینگ یک ابزار قادر میباشد که توصیه شما‌را برای مشتریان نسبت به دیگر افراد متمایز می­کند. برندینگ می­تواند یک نام، یک شعار، یک نماد، یک سمبل، یک طرح و یا ترکیبی از این المان­ها باشد که تولیدات یا خدمات یک شرکت را معرفی می­کند. این المان­ها میان تولیدها و خدمات یک شرکت و رقیبان آن شرکت تمایز بوجود می­آورد. به عنوان تعریفی دیگر می­قدرت اعلام‌کرد که برندینگ چیزی فراتر از یک لوگو یا یک المان تجاری میباشد.

هنگامی­که به برند خود می­اندیشید، در حقیقت باید همه تجارب مشتریانتان را در لحاظ بگیرید. لوگو، وب­وبسایت، شبکه­ های اجتماعی، نگرش­ ارتباط با مشتریان و طرز­ استفاده­ مشتریان از جنس یا خدمات شما، تمامی باید در مراحل برندینگ مدنظر قرار گیرند. بطور خلاصه می­اقتدار اعلام‌کرد برند شما، روئت کرد مشتریان به مجموعه کسب و کار شما را شکل می­دهد.

یک برند چه کارهایی باید ایفا دهد؟
برندینگ بایستی سبب گردد که بازار هدف محصول ها و یا خدمات شما را از در میان همه آیتم های موجود و رقیبان شما، گزینش کند.

اهدافی که یک برند خوب باید به آن‌ها دست یابد عبارتند از:

اعتبار شما‌را تایید کند
مشتریان را به خرید ترقیب کند
پیام کمپانی را به وضوح ارائه دهد
موجب وفاداری مشتریان به تولید ها شرکت خواهد شد
ارتباط رمانتیک دربین تولید ها و مشتریان ایجاد کرد کند

سه مولفه­ اصلی کسب­ و­ شغل برای شروع توسعه­ استراتژی برندینگ
هدف: بیزنس شما باید دارای یک مقصود معلوم و راهبردی باشد.
ثبات و سازگاری: فارغ از این فاکتور هر دستیابی­ و­کاری برای بقا با خطاها زیادی مواجه خواهد شد.
تاثیر احساسی: احساسات تالیف کننده ه­ا هست که امداد می­کند تا مشتریان با شما ارتباط برقرار کنند و یک استراتژی برندینگ می­تواند این احساسات را در مشتریان به­ وجود بیاورد.
برای شروع توسعه­ استراتژی برندینگ می بایست شعور صدق از اجزاء گوناگون بازاریابی داشته باشید. به عنوان مثال این اجزاء می­اقتدار به مشتریان مقصود، رقابت، تولیدها، خدمات و پیشنهادهای فروش منحصربه‌فرد اشاره کرد. با شناسایی اجزاء برنامه­ بازاریابی می­توانید اساس­ های اول­ استراتژی برندینگ خود را بنا نمائید.

یک پروسه مفید برندینگ باید باعث به طور­ گیری یک نام‌و‌نشان منحصر به فرد برای برند شما شده و شما را نسبت به رقیبانتان متمایز کند. به همین استدلال هست که از این فاکتور به عنوان قلب یک استراتژی رقابتی نام برده می­شود. طراحی استراتژی برندینگ شما می­تواند به آسانی با دنبال کردن نکات گفته شده درین نوشته ی علمی صورت پذیرد.

برندینگ و داشتن روئت کرد درست نسبت به مراد های مشتریان
برای موفقیت در فرآیند برندینگ، شما بایستی یک شعور صحت از نیازها و منظور ­های مشتریان داشته باشید.

این آیتم می بایست با استفاده از همه شیوه­های ارتباطی در میان شما و مشتریان تحقق یابد.

از برندینگ می بایست برای معرفی نام و نشان شرکت یا سازمان شما و آنچه ارائه می­دهید مصرف شود.

مثلا در حالتی که یک برند توان سخن کردن داشت خود را اینگونه معرفی می­کرد:

“من …………….. هستم.
من به دلیل ………………………… بوجود آمده ­ام.
بنابر این در شرایطی که شما با من در مورد هستید، ممکن است محصولات و خدمات من علاقه مند شوید و بخواهید که ارتباطتان را با من حفظ فرمایید و درمورد من به دوستان و آشنایانتان اطلاع رسانی نمائید”.
توصیه می‌کنم پادکست در خصوص شخصیت برند از پزشک معالج فرزاد مقدم را گوش دهید.

پخش‌کننده صوت
پادکست شخصیت برند
Change Playback Rate1x
Skip Backward
Play Pause
Jump Forward
Share This Episode
00:00
22:20
مداقه برندینگ
درپی 10 برهان برای بیان اهمیت برندینگ به شما ارائه میدم:

برندینگ بیزنس شما‌را به مشتریان معرفی می­کند
مردم اکثر وقت ها میل دارا‌هستند که از محصول ها و خدمات شرکت­هایی استعمال کنند که نام تجاری آشنایی داشته باشند. در صورتیکه برند شما به اندازه­ کافی ثبات داشته و به آسانی قابل تشخیص باشد، مشتریان با آرامش خاطر بیشتری از محصول ها شما استعمال خواهند نمود.

برند شما سبب ساز تولید تمایز دربین شما و رقیبانتان می­شود
امروزه در بازارهای جهانی جداگانه شدن از دیگر رقبا و دیده شدن بسیار حائز اهمیت است. دیگر شرکت­ها صرفا با رقبای محلی خود رقابت نمی­کنند بلکه سطح رقابت بسیار پهناور­ تر شده و همه شرکت­های مرتبط را در سراسر دانا دربر می­گیرد. برندینگ به شما یاری می­کند تا بتوانید خود را از هزاران رقیب خود در نقاط متفاوت فقید جدا کنید.

برند شما نشان دهنده­ قدمت و تجارب تجارت شماست
همه تجربه برند شما، از طریق­ خدمت رسانی گرفته تا شکل ظاهری لوگوی شما، به مشتریان نماد خواهد اعطا کرد که شرکت شما چه گونه بوده و در چه سطحی قرار دارد.

برند شما موجب تشکیل داد انگیزه در کارکنانتان خواهد شد
یک استراتژی کار کشته برندینگ، به پرسنل آن برند القا می­کند که می بایست همواره در کارشان چیره باشند. به آن ها علامت می­دهد که به چه شکل کار کنند، چه گونه برنده شوند و به چه شکل با اهداف کمپانی شما روبرو شوند.

یک برند حاذق موجب ایجاد کرد علاقه در مشتریان نسبت به خود می­شود
مردم علاقه دارا‌هستند که درمورد برندهای مورد عشق و علاقه­ خود حرف کنند. مردم دائما تلاش می­کنند که برند بپوشند، برند بنوشند، به یک برند گوش دهند و پیوسته عشق دارا هستند تا در باب برندهای مورد علاقه­ خود با دیگر افراد گفت‌و‌گو کنند. براین اساس بایستی درنظر داشته باشید که مردم درمورد برندی که آن را بخاطر نمی­آورند نمیتوانند گفتگو کنند. پس یک برند قدرتمند موجب خواهد شد تا علاقه مندی در مشتریان به­ وجود بیاید.

یک برند کار کشته نماد می­دهد که مشتریان می بایست چه انتظاراتی داشته باشند
یک برند پایدار و بدیهی همواره آسایش را برای مشتریان فراهم می­آورد. زیرا همواره مشتریان می­دانند که با چه محصول یا خدمتی و با چه سطحی از کیفیت مواجه میباشند.

برند تجاری همواره شما و تعهداتتان را به مشتریان یاد‌آوری می­کند
شما، تولیدها و تمامی ابزارهای بازاریابی مربوط به شما تمامی جزئی از برند محسوب می­شوید. مهم هست بدانید که مشتریان درباره­ی شما و خدماتی که به آنان وعده داده­ اید چه تفکراتی دارا هستند.

برندینگ به شما کمک می­کند تا پیوسته روی اهدافتان متمرکز باشید
یک استراتژی برندینگ روشن، به شما کمک می­کند تا همواره روی ماموریت­ها و چشم­اندازهای بیزنس خود تمرکز نمایید. این استراتژی می­تواند بازاریابی شما‌را هدایت کرده و موجب صرفه­ جویی در وقت و هزینه شود.

برند شما امداد می­کند که شما بتوانید بصورت احساساتی با مشتریانتان ارتباط برقرار کنید
یک برند عالی موجب شکل­ گیری یک شم عالی در مشتری در هنگام خرید گردد. بایستی توجه داشته باشید که گاهی تفاوتی در تولیدات ارائه شده بوسیله شرکت­های متفاوت وجود ندارد و فقط این حس بهتر به یک برند میباشد که سبب می­شود مشتری تعیین خود را اجرا دهد.

یک برند بهتر برای کمپانی شما یک میزان دارایی به حساب می­آید
برند قادر فراتر از میزان دارایی­های فیزیکی به عنوان یک دارایی غیر مادی برای هر شرکت به حساب می­آید. به کمپانی­های بلندمرتبه مانند Apple و google توجه نمائید. آیاارزش حقیقی این شرکت­ها فقط با به حساب آوردن­ بها سوله­ ها، انبارها، تجهیزات و محصولات آن ها تخمین زده می­شود؟ نه. این شرکت­ها بسیار بیشتر از بودجه­های فیزیکی­ که دارا‌هستند می­ارزند. برند آنها ارزشی فراتر از میزان دارایی­های دیگر آنها پیدا کرده است.

گونه های مختلف برند کدامند؟
هر برند خاص برای بازاریابی در یک حوزه­ی خاص کاربرد دارااست. در شرایط کلی یک‌سری نوع برند وجود دارد که برند شما نیز می­تواند یک کدام از این­ها باشد:

برند تولید ها:
زمانی که در بازار تولید ها شما ویژگی­ها و جذابیت­های خاصی نسبت به دیگران ارائه کند و خود را نسبت به دیگر محصولات متمایز نشانه دهد، آن مجال مال (جنس) شما تبدیل به یک برند گردیده‌است.

برند خدمات:
خدمات محصولاتی هستند که از چشم مردم مخفی می­مانند. مردم دقیقا بر پایه ی اتکا به شخص یا شرکتی که آن خدمات را ارائه می­دهد، خدمات را خریداری می­کنند. بنابر این در صورتی شما پیرو ساخت یک برند خدماتی می باشید می بایست به مراتب قابل اعتمادتر از بقیه افراد کار فرمایید و تصویری مثبت از برند خود به­ جا بگذارید.

برند تجاری (Business brand):
شما می­توانید ضمن برند محصول ها و خدمات برای حصول­ وکار خود یک برند تجاری جداازهم داشته باشید. در‌حالتی که بنا به قدرت و بودجه ­ای که دارید فقط از عهده­­ ایجاد کرد و رواج یک برند برمی­آیید، عالی هست از برند تجاری استفاده فرمایید. زیرا این برند می­تواند همزمان تقاضاکنندگان کار، سرمایه­ گذاران و از کلیه مهمتر مشتریان را جذب کند.

برند شخصی:
هر فردی مراد یا ناخواسته برای سایرافراد یک برند محسوب می­گردد. در صورتیکه مردم اسم شما را بدانند و یا صورت­ شما‌را به خاطر بیاورند، تصویر برند شما در ذهن آنها شکل خواهد گرفت.

برند شخصیتی:
در صورتی یک برند شخصی بسیار بزرگ خواهد شد تبدیل به یک برند شخصیتی شود. این برندها هنگامی که با یک محصول یا خدمت یاور شوند به آن را بسیار باارزش خواهند کرد. از جمله پروفسور سمیعی یک برند شخصیتی میباشد و جراحی که توسط پروفسور سمیعی جاری ساختن می­خواهد شد یک متاع یار با برند شخصیتی می باشد. پروفسور سمیعی تنها یک نام میباشد ولی این نام برای مردم یادآور خدمات پزشکی ممتاز می باشد. اگر غرض شما رهبری بر صنعتی میباشد که در آن فعالیت می­فرمائید، باید یک برند شخصیتی توانا بسازید تا از آن به عنوان اهرمی برای شناساندن محصولات و خدمات خود به بازار هدف به کار گیری فرمائید.

برندینگ و بازاریابی (Marketing) چه تفاوت­هایی با یکدیگر دارند؟
در‌این رابطه طیف گسترده ­ای از لحاظ ها ارائه می­خواهد شد ولی مجموعاًَ به تمامی عمل­هایی که منجر به رواج استعمال از یک فرآورده یا خدمت می­خواهد شد، بازاریابی گفته می­خواهد شد.

پیام بازاریابی این میباشد که “تولید ها ما را به کارگیری نمایید زیرا از تولید ها سایر افراد بهتر، دیدنی­تر و دوست داستنی­تر می‌باشد و فلان شخص از فرآورده ما استفاده می­کند یا شما فلان نقص‌ را دارید و مال ما راه حل آن میباشد و …”.

البته این فعالیت، برندینگ نیست! وظیفه­ یک برند معرفی و شناساندن شما و مجموعه کاری شما به استفاده کننده میباشد. در حقیقت می­توان اعلام کرد بازاریابی پیام شما‌را می­رساند در حالی که برندینگ شمارا معرفی می­کند. برند به مشتریان یاری می­کند تا کالا مورد نظرشان را خریداری کنند اما مستقیما به آن ها نمی­گوید که “مرا بخر” در قبال به آنها می­گوید ” این چیزی میباشد که هستم و به این استدلال تشکیل داد شده ­ام. چنانچه شما با من موافق می‌باشید می­توانید منرا خریداری کرده و از من هواخواهی کنید و من‌را به دوستانتان پیشنهاد دهید”.

چه طور می­اقتدار برند را تعریف‌و‌تمجید کرد؟
تعریف و تمجید برند اولین گام در پیشرفت یک استراتژی برندینگ به حساب می­آید. تعریف برند محور­ ای برای شکل­گیری دیگر اجزاء برندینگ به حساب می­آید. این فرآیند با پاسخ به یک سری سوال شروع می­گردد:


ماموریت شرکت شما چیست؟
شرکت شما در چه موضوعی حرفه ای است؟
شعار تبلیغاتی شما چیست؟ این شعار چه پیامی را به استفاده کننده انتقال می­دهد؟
بها­های مهم تولیدها یا خدمات شما کدامند؟ بها اساسی کمپانی شما چیست؟
بازار غرض شما چه عده ای می باشند؟ سرویس یا محصول شما چه عده ای را به خود جذب می­کند؟
شما چه جنس یا خدمتی را به مشتریان ارائه می­دهید؟ کیفیت تولیدها یا خدمات خود را برای مشتریان مطرح کنید
کار­های شما باعث به شکل گیری یک شخصیت و کاراکتر خاص برای شرکت شما می­گردد. این کاراکتر چه گونه ترسیم می­شود؟ چه کیفیتی را به نمایش می­گذارد؟ آیا این شخصیت به اندازه کافی خلق کننده، نوآورانه و پرانرژی ترسیم می­گردد؟
چنانچه از شخصیت برند خود برای ایجاد کرد ارتباط با جامعه­ هدف استعمال نمایید، چه بازخوردهایی دریافت خواهید کرد؟ چه ویژگی­ از برند شما موجب جلب دقت کاربر خواهد شد؟
بایستی اعتنا داشته باشید که در همگی مراحل پاسخگویی به‌این سوال ها بایستی مخاطب خود را در لحاظ داشته باشید.

اهداف برند خود را انتخاب نمائید
مدیر مفید برند یعنی یک تعریف‌و‌تمجید روشن از استفاده کننده برند و اهدافی که برند درپی استخراج به آن می باشد. برای گزینش اهداف برند خود می بایست پاسخ مناسبی برای این سوال های بیابید:

از برند خود می­خواهید چه نقشی در کمپانی شما انجام کند؟
می­خواهید بقیه افراد چه چیزهایی را در مورد تولیدها شما بدانند؟
تعریف و تمجید یک مقصود به یاروهمدم یک اپ زمانبندی مشخص برای رسیدن یه آن شیوه رسیدن به آن هدف را بسیار روشن و وارفته خواهد کرد. با تعریف‌و‌تمجید درست این اپ شما یک نقشه خط مش دارید و دقیقا می­دانید که چه‌گونه و در چه زمانی به اهداف خود می­رسید. فرض نمائید قصد دارید شرکت خود را تا حدی گسترش دهید که به عنوان رهبر صنعت خود شناخته شوید. چه گونه این شغل را اعمال می­دهید؟

شما می­توانید:

یکی‌از اعضای تیم را افسر کلام در اپ­ های تجاری تلویزیون نمائید
برنامه­ هایی برای سخنرانی در گردآوری گروه­ های حرفه ­ای صنعت خود ترتیب دهید
مقالات خود را در خبر نامه­ ها، مجلات و رسانه ­های آنلاین انتشار دهید
روی مشتریان هدف متمرکز شوید
اقتدار برند به توان تمرکز آن برند روی بازار مقصود وابسته میباشد. این تمرکز سبب ساز شود تا تاثیر گذاری برند به مراتب روی کاربر بالاتر برود. می بایست طوری با استفاده کننده غرض خود ارتباط برقرار فرمائید که متوجه خواهد شد روی کلام شما دقیقا با او میباشد.

ادله التفات بازار غرض در برندینگ چیست؟
صرف نظر از ماموریت برند، شناسایی و بدست آوردن امان کاربر غرض یک کدام از مهم‌ترین فاکتورهای رسیدن به اهداف برند محسوب می­شود. برای رسیدن بدین اهداف باید با شناخت کافی از بازار هدف، اطلاعات آیتم نیازتان را از این بازار بدست آورید. شما می­توانید این فعالیت را با جاری ساختن یک تجزیه و پژوهش روی بازار، ایفا دهید.

بسته به اینکه اطلاعات شما از بازار برای اجرا این محاسبه چقدر باشد، خروجی این پژوهش به شما امداد خواهد کرد تا اطلاعات لازم برای رسیدن به اهداف خود را بدست آورید. شناخت شما از مخاطب به شما امداد خواهد کرد تا پیام­های موثرتری به مخاطب ارائه دهید و با خود‌با‌وری بیشتر با آنان ارتباط برقرار فرمائید. برای توسعه­ خوب استراتژی برندینگ دقت به دو گزینه بسیار ضروری است:

انجام یک تجزیه و محاسبه غیرقانونی از بازار
تا جایی که می­توانید مطالعات را جامع­تر ایفا دهید. برای بازرسی از اینترنت منفعت بگیرید. اخبار مرتبط با بازار غرض را زیر حیث بگیرید تا بتوانید با شناخت دقیق از علایق، جمعیت و فرایند تکان این بازار، به جامعه­­ غرض نزدیک و نزدیکتر شوید. پاسخ به سوال های ذیل به شما کمک خواهد کرد تا استیناف بهتری نسبت به بازار هدف ایفا دهید:

مخاطب غرض شما که می باشد؟
کاربر غرض شما در چه مکان ­هایی ساکن شده­ اند؟
آن ها در مورد برند شما چه نظری دارا هستند؟
شما عشق و علاقه دارید که آنها نسبت به برند شما چه نظراتی داشته باشند؟
چه طور می­خواهید آنها‌را به محصولات یا خدمات خود جذب کنید؟
چه عده ای برای بدست آوردن جانبداری این مخاطبان با شما رقابت می­کنند؟
آیا جامعه­ غرض شما مصرف کننده هستند یا شرکت­های واسطه را غرض قرار داده ­اید؟

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 311
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 21
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 96
  • بازدید ماه : 793
  • بازدید سال : 3023
  • بازدید کلی : 5275
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی