loading...

مرجع تخصصی بروزترین مقالات سئو

بازدید : 10
پنجشنبه 20 بهمن 1401 زمان : 9:48

استراتژی های سئو برای درجه بندی وبسایت بسیار موثر می باشند و در کارهای بازاریابی اینترنتی نیز کاربرد دارا‌هستند. بخش اعظمی از این تکنیک ها منجر میگردند ارتقا رتبه وبسایت شما شتاب بیشتری بگیرد و زودتر به موفقیت برسد. ولی برخی از افراد رغبت دارند با استفاده از روش های سئو کلاه سیاه پروسه بهینه سازی موتورهای جستجو را به عنوان یک جنگ در لحاظ بگیرند و در منفعت برای باختن رقبا دست به هر کاری میزنند، حتی در صورتیکه از روشهای متقلبانه و سیاه به کار گیری کنند. البته متخصصین سئو کلاه سفید موتورهای جستجو را به عنوان شرکای خود میبینند که برای یاری به دستیابی و کارها و وبسایتهای معتبر در تشکیل داد پیوند و هدایت کاربران به وبسایت ها فعال‌سازی شده اند. آموزش سئو مشهد
در این نوشته‌ی علمی قصد داریم علاوه بر معرفی سئو کلاه سیاه، روشها و تکنیک هایی که شدیدا به وب سایت ضربه می‌زنند را بازرسی کنیم تا شما با شناخت آنها، هیچ زمان وب سایت خود را به خطر نیندازید و از جریمه گوگل در تامین باشید. بطور کلی، در شرایطی‌که طریق ها و تکنیکهای سئو به سه تیم تقسیم شوند، قادر خواهیم بود انها را با سه عبارت، کلاه سفید، کلاه خاکستری و کلاه سیاه کدبندی کنیم. روشهای متقلبانه و غیر قابل قبول برای گوگل، بلک هت یا کلاه سیاه میباشند. آموزش سئو در مشهد
سئو کلاه سیاه چیست؟
seo کلاه سیاه (در انگلیسی: Black Hat سئو) تکنیک و استراتژی هایی می‌باشند که به زبان بی آلایش، متقلبانه و تماما مخرب هستند و اگرچه قابلیت دارااست در دوران زمان کوتاهی هم نتیجه ها مثبتی در سکو وب سایت داشته باشند، البته در نهایت سبب به جریمه شدن تارنما در گوگل می شوند. از جمله استتار بخشی از محتوای صفحه یکی از انجام کلاه سیاه میباشد. زمانی رخداد می‌افتد که یک تارنما محتوایی را به خزنده موتور جستجوی خاصی آرم می‌ دهد که با آنچه یک استفاده کننده انسانی می‌بیند مختلف میباشد. یعنی دو نسخه متعدد را به یک مخاطب اینترنتی و موتورجستجو آرم می دهد.

در راه‌های کلاه سیاه، فرد به غلط یا به علت عدم درایت کافی یا عمدا قصد دور زدن قانون ها گوگل را داراست و بجای اینکه تمرکز بر روی استحصال رضایت کاربران باشد، فریب موتور جستجو درنظر گرفته می‌شود که به طور کامل اشتباه هست.

راه‌های کلاه سیاه ، تکنیک هایی بر خلاف با قوانین موتورهای جستجو میباشند که با هدف بهبود جايگاه وب سایت اعمال میگردند. این‌شیوه ها خیلی وارفته منجر به جریمه وب سایت میگردند. به ویژه که در سالهای اخیر با تقویت و بروزرسانی الگوریتم های گوگل، شناسایی این راه ها خیلی وارفته تر از گذشته شده و شک وتردید نکنید در شرایطی‌که هر مورد از این‌راه هایی که در‌پی توضیح میدهیم را روی تارنما خود اجرا نمایید در طول مجال یه خرده جریمه می شوید که قادر است مشمول حذف یک یا تعدادی شیت و حتی حذف آحاد تارنما از حاصل باشد.

مخرب ترین طرز های سئو کلاه سیاه
تکنیکهای black hat یا seo کلاه سیاه ، به تعدادی دسته و واحد سنجش تقسیم بندی می شوند. مواردی که مربوط به سئو داخلی هستند و بعضا از دست اندرکاران offpage seo را غرض قرار میدهند. گوگل نسبت به اقدامات کلاه سیاه بسیار حساس میباشد و در صورت مشاهده هر مورد از این راه ها در یک دامنه ، متناسب با سطح تقلب یا غلط تارنما را جریمه می کند.

نوشته ی علمی پیشنهادی و بسیار اساسی : علت جریمه وبسایت به وسیله گوگل

در نوشته ی علمی علل جریمه وب سایت بوسیله گوگل تعداد زیادی از فاکتورهای متقلبانه و مضر را توضیح داده ایم. البته همگی آن ها در دسته کلاه سیاه قرار نمی گیرند. تکنیک های seo کلاه سیاه تاثیر منفی بیشتری روی وبسایت دارا هستند. پس خیلی دقیق تر این فاکتورها را توضیح خوا هیم اعطا کرد.

با بروزرسانی معیارهای سئو سایت در گوگل ، بخش اعظمی از روش های کهن نه صرفا کاربردی ندارند بلکه با تاثیر منفی در مجموعه بندی کلاه سیاه ها قرار می گیرند.

در صورتی‌که به دنبال یک کار تجاری بلند زمانه در اینترنت می باشید قطعا از روش های کلاه سیاه خودداری کنید زیرا امکان دارااست این طریق های در کوتاه فرصت تاثیر مثبتی روی بهینه سازی داشته باشند ولی در عرض یک‌سری روز یا یک‌سری هفته منجر به حذف بی نقص وبسایت شما از موتور جستجو میگردند.

بک لینک و پیوند نخرید!
بک لینک و پیوند ها از یک دامنه و سورس مستقل از دامنه شما دریافت می شوند و بک لینک هایی که متناسب با مقررات گوگل نیستند تاثیرات کاملا منفی روی seo خواهند داشت.

اکثری از وبسایت ها برای اینکه بتوانند حیث موتورهای جستجو را جلب کنند اقدام به خرید و یا اجاره بکلینک های روزگار دار می کنند. صاحبین این وب سایت ها خاطر می کنند هرچه بک پیوند بیشتری خریداری کنند شانس استحصال درجه های عالی در گوگل را ارتقا داده اند. در حالتی که که اینگونه نیست. هر نوع بک پیوند را نخرید! پیوند های اسپم، بی کیفیت، فیلتر شده و بک لینک های هدفمند در رمزه شیوه های کلاه سیاه قرار گرفته اند. در پیشین اینگونه عدم وجود اما زمانی که گوگل الگوریتم های پژوهش لینک و پیوند خود را آپ تو دیت کرد در عرض 24 ساعت اکثری از وبسایت هایی که از این‌شیوه کلاه سیاه به کار گیری کرده بودند را از نتیجه ها حذف کرد.

به شما سفارش می‌کنیم نوشته‌ی علمی ضرروی ( طرق لینک سازی صحیح برای بهبود سئو وب سایت ) را برای استحصال اطلاعات بیشتر استیناف نمایید.

ثبت لینک و پیوند در بخش نظر ها
این شیوه از دو منظر قابل پژوهش می باشد. اول برای فردی که لینک و پیوند وب سایت خود را در نصیب نظریات یک وبسایت دیگر ثبت می کند و دوم برای وبسایتی که نظرها و لینک های بی ربط را در بخش اظهار نظر تایید می نماید.

به این نوع لینک دهی، اسپم گفته می‌گردد که از روش های اساسی seo کلاه سیاه میباشد هم برای سایت اولیه و هم تارنما دوم! مخصوصا زمانی که مطالب و عنا وین دو وب سایت هیچ ربطی به هم نداشته باشند. گوگل را دستکم نگیرید، این آیتم را به سرعت تشخیص می دهد و جریمه خواهد کرد.

اسکن محتوا یا محتوای تکراری
محتوای تکراری یا duplicate content یک کدام از از دیگر از روش های سئو کلاه سیاه است که هم با کپی و سرقت مطالب از یک دامنه دیگر تشکیل داد می گردد و هم با تکرار مطالب در صفحه های یک وبسایت.

حتی اگر شما مطلبی را از سایت یا برگه ای دیگر بردارید و لغات آن را جابجا فرمایید و یا تغییر‌و تحول دهید باز هم بوسیله موتورهای جستجو قابل شناسایی و در حکم محتوای تکراری میباشد. این شیوه به عنوان article spinning شناخته می‌شود و خود یکی از تکنیک های مخرب کلاه سیاه هست.

ساخت و ساز اتومات محتوا
همان طور که می‌دانید بازاریابی محتوا یکی غالب ترین شیوه های بازاریابی و تبلیغات هست که تاثیر بسیار مثبتی بر روی بهینه سازی نیز دارااست ولی به شرط اینکه اصولی و درست صورت پذیرد. برای ساخت و ساز محتوای مناسب می بایست فرصت و انرژی مناسبی صرف شود و بسیاری از کسانی که در ساخت و ساز محتوا به نقص‌ می‌خورند متاسفانه به سراغ نرم افزارها و طرق ساخت‌و‌ساز خود کار محتوا می‌روند. تشکیل داد خود کار یا content automation یکی طرق سئو کلاه سیاه هست که برای موتورهای جستجو به طور کامل قابل تشخیص است و جز محتوای بی کیفیت و منجر به جریمه محسوب می شود.

محتوای مخفی cloaking
ممکن است متوجه شوید که در سایت محتوای پنهانی وجود دارد. این وقتی واقعه می افتد که حتی یک پیوند برای بازدیدکننده وبسایت نامرئی باشد، اما به وسیله موتورهای جستجو قابل شناسایی باشد. پیش از این برخی از فونت های خیلی ریز به کارگیری می کردند یا حتی برای فونت و دور نما از یک رنگ به کارگیری می کردند تا لغت ها دیده نشوند.

محتوای پنهان یا cloaking یک کدام از راه‌های مخرب سئو کلاه سیاه میباشد که در‌این‌حالت‌‌‌ ربات های جستجوگر یک متن را میبینند ولی کاربر متن و محتوایی متعدد را مشاهده می کند. در اینکه ربات های کاوشگر مجموع ساختار صفحه را تحقیق و ایندکس می کنند شکی نیست و زمانی که تشخیص دهند محتوایی در کاغذ به شغل رفته که آنها می‌بینند ولی از دید کاربران نهفته و مخفی است، این عمل را تخلف تشخیص میدهند.

تحقیر کردن بخشی از محتوا ، قراردادن محتوا با فونت سفید در پس زمینه سفید و لینک و پیوند های نهفته غیرقابل مشاهده توسط استفاده کننده تمامی از روشهای cloaking محسوب میشوند.

مخفی کردن مشتمل بر فریب دادن نمایه ساز موتور جستجو میباشد تا اندیشه کند چیز دیگری می باشد و در منفعت ناچار به ارسال داده های اشتباه به کاربران گردد.

ایجاد کرد صفحه های doorway
صفحات Doorway صفحاتی در وب هستند که تنها با غرض بهبود ترافیک تارنما ها بصورت هدفمند طراحی و تشکیل‌شده اند به نحوی که برای کلمه ها یا لغت ها کلیدی خاصی به کاربر ارائه می‌شوند و خلال اینکه جز شیوه های seo کلاه سیاه محسوب میشوند دارای محتوای اسپم و بی ارزش برای کاربران می باشند.

صفحات doorway خلال ساخت ترافیک مضر برای سایت، مخاطب را از سود جستجو مایوس می کند. مثلا فرض کنید شما با لینکی مواجه شده اید یا شیت ای را جستجو کرده اید که در نتایج با عنوان (خرید کفش زنانه با تخفیف) قابل مشاهده میباشد اما زمانی که وارد صفحه می‌شوید با عنوان و محتوایی راجع‌به با کفش مردانه مواجه می شوید، دراین‌صورت شما تارنما را بلافاصله رخنه‌ می کنید و این موجب افت رنک وبسایت مربوطه میگردد.

استفاده از کلمه ها کلیدی نامرتبط یکی‌از سایر از ترفندها است، به خصوص هنگامی که با ترفندهای ذکر شده در بالا ترکیب گردد. با استفاده از این لغات کلیدی می‌توانید ترافیک را از چند منبع به یک وبسایت هدایت کنید، حتی برخی از آنان پیوند های باکیفیتی میباشند.

اسپم کردن عبارات کلیدی
افراط در استفاده بیشتراز حد کلمه ها کلیدی در متن یک کدام از از سایر از این روشهاست. این شیوه دربرگیرنده تعداد زیادی کلمه ها کلیدی در محتوا میباشد که آن را غیرقابل تلاوت می کند. آیا تا به حال پستی را دیده اید که به طور مکرر تبلیغی را با کلمه ها خاصی نمایش دهد؟ واضح میباشد که این وب سایت در عملکرد برای بهبود رتبه می‌باشد. این یکی اقداماتی می باشد که بخش اعظمی از برای بهبود رتبه خود انجام میدهند.

ممکن میباشد استفاده کننده متوجه نشود که کاغذ حاوی متن نامرئی، تگ عنوان و متا تگ میباشد، اما مرورگر این شغل را می کند. در صورتیکه یک پست حاوی یک واژه کلیدی به طور مکرر باشد، گوگل می‌تواند فیلتری را برای کاهش درجه و یا بدتر از آن، مسدود کردن وبسایت قرار دهد. استحصال به چگالی واژه و کلمه کلیدی ایده آل می‌تواند بسیار غامض باشد، ولی تاسی از یک قانون کلی این شغل را سهل و آسان می کند.

طبق آمار بدست آمده از تحقیق گران سایت ها، بهترین چگالی برای کلمه ها کلیدی در یک کاغذ دربین یک تا 2.5 درصد از آحاد محتواست. به کارگیری افراطی و بیش از حد یکی از شیوه های کلاه سیاه می‌باشد که هرچند در قبل استفاده می‌شد ولی امروزه منسوخ میباشد.

سایر طرق بهینه سازی کلاه سیاه
همچنین صفحه ها دارای خوی مخرب مانند فیشینگ، ویروس ها، تروجان ها و سایر بدافزارها، مزارع لینک، دستکاری پیوند، ریدایرکت های اشتباه، ایجاد کرد زیردامنه هایی و اکثری دیگر از روش ها هستند که جز کلاه سیاه ها به حساب میایند.

استعمال از یک کاغذ فرود بیشتراز حد باصرفه شده نیز یک تکنیک بهینه سازی کلاه سیاه است. که مشابه داشتن یک برگه فرود قانونی نخواهد بود. در این باره، از هر روشی برای اصلاح بیش از حد یک محتوای کیفیت بالا و بعد از آن به کار گیری از آن برای هدایت افراد به آن تارنما استفاده می گردد. این به معنای افزودن آحاد نحوه های قبلی در فضای دیجیتال نقل شده میباشد.

در حالتی‌که میخواهید سایت خود را توسعه و گسترش دهید، مطمئن شوید که از این مورد ها اجتناب می‌کنید، استراتژی های بازاریابی و سئو خود را عاقلانه انتخای نمائید و به رقابت غیراخلاقی اندیشه نکنید. کوشش نمائید روش هایی برای بهبود شرافتمندانه درجه تارنما در نتایج ارگانیک گوگل بیابید.

پاسخ سوال های متداول:

seo کلاه سیاه چیست؟

کلاه سیاه یا Black Hat تکنیک هایی در بهینه سازی هستند که از متکی به فریب موتور جستجو میباشند و قصد بدور زدن قوانین با هدف افزایش سکو سریع در نتایج جستجو را دارند

مخرب ترین شیوه های کلاه سیاه کدامند؟

مطرح ترین روشهای کلاه سیاه که تاثیر مخربی بر تارنما دارا هستند؛ نسخه برداری محتوا، پیوند سازی اسپم، خرید بکلینک، محتوای پنهان، اشباع صفحه ها با کلمه ها کلیدی، ساخت‌و‌ساز خود کار محتوا، صفحات فرود بیشتراز حد باصرفه شده و…

گوگل چه برخوردی با راه‌های کلاه سیاه دارد؟

پاسخ به طور کامل واضح است، تارنما شمارا جریمه و از حاصل حذف میکند. حتی درصورتی که در روزگار کوتاهی هم سکو بهتری در نتایج دستیابی کنید، اما خیلی سریع بعداز شناسایی وب سایت شما به عنوان تارنما متقلبی که راه‌های کلاه سیاه را ایفا کرده، جریمه میشود.

استراتژی های سئو برای درجه بندی وبسایت بسیار موثر می باشند و در کارهای بازاریابی اینترنتی نیز کاربرد دارا‌هستند. بخش اعظمی از این تکنیک ها منجر میگردند ارتقا رتبه وبسایت شما شتاب بیشتری بگیرد و زودتر به موفقیت برسد. ولی برخی از افراد رغبت دارند با استفاده از روش های سئو کلاه سیاه پروسه بهینه سازی موتورهای جستجو را به عنوان یک جنگ در لحاظ بگیرند و در منفعت برای باختن رقبا دست به هر کاری میزنند، حتی در صورتیکه از روشهای متقلبانه و سیاه به کار گیری کنند. البته متخصصین سئو کلاه سفید موتورهای جستجو را به عنوان شرکای خود میبینند که برای یاری به دستیابی و کارها و وبسایتهای معتبر در تشکیل داد پیوند و هدایت کاربران به وبسایت ها فعال‌سازی شده اند. آموزش سئو مشهد
در این نوشته‌ی علمی قصد داریم علاوه بر معرفی سئو کلاه سیاه، روشها و تکنیک هایی که شدیدا به وب سایت ضربه می‌زنند را بازرسی کنیم تا شما با شناخت آنها، هیچ زمان وب سایت خود را به خطر نیندازید و از جریمه گوگل در تامین باشید. بطور کلی، در شرایطی‌که طریق ها و تکنیکهای سئو به سه تیم تقسیم شوند، قادر خواهیم بود انها را با سه عبارت، کلاه سفید، کلاه خاکستری و کلاه سیاه کدبندی کنیم. روشهای متقلبانه و غیر قابل قبول برای گوگل، بلک هت یا کلاه سیاه میباشند. آموزش سئو در مشهد
سئو کلاه سیاه چیست؟
seo کلاه سیاه (در انگلیسی: Black Hat سئو) تکنیک و استراتژی هایی می‌باشند که به زبان بی آلایش، متقلبانه و تماما مخرب هستند و اگرچه قابلیت دارااست در دوران زمان کوتاهی هم نتیجه ها مثبتی در سکو وب سایت داشته باشند، البته در نهایت سبب به جریمه شدن تارنما در گوگل می شوند. از جمله استتار بخشی از محتوای صفحه یکی از انجام کلاه سیاه میباشد. زمانی رخداد می‌افتد که یک تارنما محتوایی را به خزنده موتور جستجوی خاصی آرم می‌ دهد که با آنچه یک استفاده کننده انسانی می‌بیند مختلف میباشد. یعنی دو نسخه متعدد را به یک مخاطب اینترنتی و موتورجستجو آرم می دهد.

در راه‌های کلاه سیاه، فرد به غلط یا به علت عدم درایت کافی یا عمدا قصد دور زدن قانون ها گوگل را داراست و بجای اینکه تمرکز بر روی استحصال رضایت کاربران باشد، فریب موتور جستجو درنظر گرفته می‌شود که به طور کامل اشتباه هست.

راه‌های کلاه سیاه ، تکنیک هایی بر خلاف با قوانین موتورهای جستجو میباشند که با هدف بهبود جايگاه وب سایت اعمال میگردند. این‌شیوه ها خیلی وارفته منجر به جریمه وب سایت میگردند. به ویژه که در سالهای اخیر با تقویت و بروزرسانی الگوریتم های گوگل، شناسایی این راه ها خیلی وارفته تر از گذشته شده و شک وتردید نکنید در شرایطی‌که هر مورد از این‌راه هایی که در‌پی توضیح میدهیم را روی تارنما خود اجرا نمایید در طول مجال یه خرده جریمه می شوید که قادر است مشمول حذف یک یا تعدادی شیت و حتی حذف آحاد تارنما از حاصل باشد.

مخرب ترین طرز های سئو کلاه سیاه
تکنیکهای black hat یا seo کلاه سیاه ، به تعدادی دسته و واحد سنجش تقسیم بندی می شوند. مواردی که مربوط به سئو داخلی هستند و بعضا از دست اندرکاران offpage seo را غرض قرار میدهند. گوگل نسبت به اقدامات کلاه سیاه بسیار حساس میباشد و در صورت مشاهده هر مورد از این راه ها در یک دامنه ، متناسب با سطح تقلب یا غلط تارنما را جریمه می کند.

نوشته ی علمی پیشنهادی و بسیار اساسی : علت جریمه وبسایت به وسیله گوگل

در نوشته ی علمی علل جریمه وب سایت بوسیله گوگل تعداد زیادی از فاکتورهای متقلبانه و مضر را توضیح داده ایم. البته همگی آن ها در دسته کلاه سیاه قرار نمی گیرند. تکنیک های seo کلاه سیاه تاثیر منفی بیشتری روی وبسایت دارا هستند. پس خیلی دقیق تر این فاکتورها را توضیح خوا هیم اعطا کرد.

با بروزرسانی معیارهای سئو سایت در گوگل ، بخش اعظمی از روش های کهن نه صرفا کاربردی ندارند بلکه با تاثیر منفی در مجموعه بندی کلاه سیاه ها قرار می گیرند.

در صورتی‌که به دنبال یک کار تجاری بلند زمانه در اینترنت می باشید قطعا از روش های کلاه سیاه خودداری کنید زیرا امکان دارااست این طریق های در کوتاه فرصت تاثیر مثبتی روی بهینه سازی داشته باشند ولی در عرض یک‌سری روز یا یک‌سری هفته منجر به حذف بی نقص وبسایت شما از موتور جستجو میگردند.

بک لینک و پیوند نخرید!
بک لینک و پیوند ها از یک دامنه و سورس مستقل از دامنه شما دریافت می شوند و بک لینک هایی که متناسب با مقررات گوگل نیستند تاثیرات کاملا منفی روی seo خواهند داشت.

اکثری از وبسایت ها برای اینکه بتوانند حیث موتورهای جستجو را جلب کنند اقدام به خرید و یا اجاره بکلینک های روزگار دار می کنند. صاحبین این وب سایت ها خاطر می کنند هرچه بک پیوند بیشتری خریداری کنند شانس استحصال درجه های عالی در گوگل را ارتقا داده اند. در حالتی که که اینگونه نیست. هر نوع بک پیوند را نخرید! پیوند های اسپم، بی کیفیت، فیلتر شده و بک لینک های هدفمند در رمزه شیوه های کلاه سیاه قرار گرفته اند. در پیشین اینگونه عدم وجود اما زمانی که گوگل الگوریتم های پژوهش لینک و پیوند خود را آپ تو دیت کرد در عرض 24 ساعت اکثری از وبسایت هایی که از این‌شیوه کلاه سیاه به کار گیری کرده بودند را از نتیجه ها حذف کرد.

به شما سفارش می‌کنیم نوشته‌ی علمی ضرروی ( طرق لینک سازی صحیح برای بهبود سئو وب سایت ) را برای استحصال اطلاعات بیشتر استیناف نمایید.

ثبت لینک و پیوند در بخش نظر ها
این شیوه از دو منظر قابل پژوهش می باشد. اول برای فردی که لینک و پیوند وب سایت خود را در نصیب نظریات یک وبسایت دیگر ثبت می کند و دوم برای وبسایتی که نظرها و لینک های بی ربط را در بخش اظهار نظر تایید می نماید.

به این نوع لینک دهی، اسپم گفته می‌گردد که از روش های اساسی seo کلاه سیاه میباشد هم برای سایت اولیه و هم تارنما دوم! مخصوصا زمانی که مطالب و عنا وین دو وب سایت هیچ ربطی به هم نداشته باشند. گوگل را دستکم نگیرید، این آیتم را به سرعت تشخیص می دهد و جریمه خواهد کرد.

اسکن محتوا یا محتوای تکراری
محتوای تکراری یا duplicate content یک کدام از از دیگر از روش های سئو کلاه سیاه است که هم با کپی و سرقت مطالب از یک دامنه دیگر تشکیل داد می گردد و هم با تکرار مطالب در صفحه های یک وبسایت.

حتی اگر شما مطلبی را از سایت یا برگه ای دیگر بردارید و لغات آن را جابجا فرمایید و یا تغییر‌و تحول دهید باز هم بوسیله موتورهای جستجو قابل شناسایی و در حکم محتوای تکراری میباشد. این شیوه به عنوان article spinning شناخته می‌شود و خود یکی از تکنیک های مخرب کلاه سیاه هست.

ساخت و ساز اتومات محتوا
همان طور که می‌دانید بازاریابی محتوا یکی غالب ترین شیوه های بازاریابی و تبلیغات هست که تاثیر بسیار مثبتی بر روی بهینه سازی نیز دارااست ولی به شرط اینکه اصولی و درست صورت پذیرد. برای ساخت و ساز محتوای مناسب می بایست فرصت و انرژی مناسبی صرف شود و بسیاری از کسانی که در ساخت و ساز محتوا به نقص‌ می‌خورند متاسفانه به سراغ نرم افزارها و طرق ساخت‌و‌ساز خود کار محتوا می‌روند. تشکیل داد خود کار یا content automation یکی طرق سئو کلاه سیاه هست که برای موتورهای جستجو به طور کامل قابل تشخیص است و جز محتوای بی کیفیت و منجر به جریمه محسوب می شود.

محتوای مخفی cloaking
ممکن است متوجه شوید که در سایت محتوای پنهانی وجود دارد. این وقتی واقعه می افتد که حتی یک پیوند برای بازدیدکننده وبسایت نامرئی باشد، اما به وسیله موتورهای جستجو قابل شناسایی باشد. پیش از این برخی از فونت های خیلی ریز به کارگیری می کردند یا حتی برای فونت و دور نما از یک رنگ به کارگیری می کردند تا لغت ها دیده نشوند.

محتوای پنهان یا cloaking یک کدام از راه‌های مخرب سئو کلاه سیاه میباشد که در‌این‌حالت‌‌‌ ربات های جستجوگر یک متن را میبینند ولی کاربر متن و محتوایی متعدد را مشاهده می کند. در اینکه ربات های کاوشگر مجموع ساختار صفحه را تحقیق و ایندکس می کنند شکی نیست و زمانی که تشخیص دهند محتوایی در کاغذ به شغل رفته که آنها می‌بینند ولی از دید کاربران نهفته و مخفی است، این عمل را تخلف تشخیص میدهند.

تحقیر کردن بخشی از محتوا ، قراردادن محتوا با فونت سفید در پس زمینه سفید و لینک و پیوند های نهفته غیرقابل مشاهده توسط استفاده کننده تمامی از روشهای cloaking محسوب میشوند.

مخفی کردن مشتمل بر فریب دادن نمایه ساز موتور جستجو میباشد تا اندیشه کند چیز دیگری می باشد و در منفعت ناچار به ارسال داده های اشتباه به کاربران گردد.

ایجاد کرد صفحه های doorway
صفحات Doorway صفحاتی در وب هستند که تنها با غرض بهبود ترافیک تارنما ها بصورت هدفمند طراحی و تشکیل‌شده اند به نحوی که برای کلمه ها یا لغت ها کلیدی خاصی به کاربر ارائه می‌شوند و خلال اینکه جز شیوه های seo کلاه سیاه محسوب میشوند دارای محتوای اسپم و بی ارزش برای کاربران می باشند.

صفحات doorway خلال ساخت ترافیک مضر برای سایت، مخاطب را از سود جستجو مایوس می کند. مثلا فرض کنید شما با لینکی مواجه شده اید یا شیت ای را جستجو کرده اید که در نتایج با عنوان (خرید کفش زنانه با تخفیف) قابل مشاهده میباشد اما زمانی که وارد صفحه می‌شوید با عنوان و محتوایی راجع‌به با کفش مردانه مواجه می شوید، دراین‌صورت شما تارنما را بلافاصله رخنه‌ می کنید و این موجب افت رنک وبسایت مربوطه میگردد.

استفاده از کلمه ها کلیدی نامرتبط یکی‌از سایر از ترفندها است، به خصوص هنگامی که با ترفندهای ذکر شده در بالا ترکیب گردد. با استفاده از این لغات کلیدی می‌توانید ترافیک را از چند منبع به یک وبسایت هدایت کنید، حتی برخی از آنان پیوند های باکیفیتی میباشند.

اسپم کردن عبارات کلیدی
افراط در استفاده بیشتراز حد کلمه ها کلیدی در متن یک کدام از از سایر از این روشهاست. این شیوه دربرگیرنده تعداد زیادی کلمه ها کلیدی در محتوا میباشد که آن را غیرقابل تلاوت می کند. آیا تا به حال پستی را دیده اید که به طور مکرر تبلیغی را با کلمه ها خاصی نمایش دهد؟ واضح میباشد که این وب سایت در عملکرد برای بهبود رتبه می‌باشد. این یکی اقداماتی می باشد که بخش اعظمی از برای بهبود رتبه خود انجام میدهند.

ممکن میباشد استفاده کننده متوجه نشود که کاغذ حاوی متن نامرئی، تگ عنوان و متا تگ میباشد، اما مرورگر این شغل را می کند. در صورتیکه یک پست حاوی یک واژه کلیدی به طور مکرر باشد، گوگل می‌تواند فیلتری را برای کاهش درجه و یا بدتر از آن، مسدود کردن وبسایت قرار دهد. استحصال به چگالی واژه و کلمه کلیدی ایده آل می‌تواند بسیار غامض باشد، ولی تاسی از یک قانون کلی این شغل را سهل و آسان می کند.

طبق آمار بدست آمده از تحقیق گران سایت ها، بهترین چگالی برای کلمه ها کلیدی در یک کاغذ دربین یک تا 2.5 درصد از آحاد محتواست. به کارگیری افراطی و بیش از حد یکی از شیوه های کلاه سیاه می‌باشد که هرچند در قبل استفاده می‌شد ولی امروزه منسوخ میباشد.

سایر طرق بهینه سازی کلاه سیاه
همچنین صفحه ها دارای خوی مخرب مانند فیشینگ، ویروس ها، تروجان ها و سایر بدافزارها، مزارع لینک، دستکاری پیوند، ریدایرکت های اشتباه، ایجاد کرد زیردامنه هایی و اکثری دیگر از روش ها هستند که جز کلاه سیاه ها به حساب میایند.

استعمال از یک کاغذ فرود بیشتراز حد باصرفه شده نیز یک تکنیک بهینه سازی کلاه سیاه است. که مشابه داشتن یک برگه فرود قانونی نخواهد بود. در این باره، از هر روشی برای اصلاح بیش از حد یک محتوای کیفیت بالا و بعد از آن به کار گیری از آن برای هدایت افراد به آن تارنما استفاده می گردد. این به معنای افزودن آحاد نحوه های قبلی در فضای دیجیتال نقل شده میباشد.

در حالتی‌که میخواهید سایت خود را توسعه و گسترش دهید، مطمئن شوید که از این مورد ها اجتناب می‌کنید، استراتژی های بازاریابی و سئو خود را عاقلانه انتخای نمائید و به رقابت غیراخلاقی اندیشه نکنید. کوشش نمائید روش هایی برای بهبود شرافتمندانه درجه تارنما در نتایج ارگانیک گوگل بیابید.

پاسخ سوال های متداول:

seo کلاه سیاه چیست؟

کلاه سیاه یا Black Hat تکنیک هایی در بهینه سازی هستند که از متکی به فریب موتور جستجو میباشند و قصد بدور زدن قوانین با هدف افزایش سکو سریع در نتایج جستجو را دارند

مخرب ترین شیوه های کلاه سیاه کدامند؟

مطرح ترین روشهای کلاه سیاه که تاثیر مخربی بر تارنما دارا هستند؛ نسخه برداری محتوا، پیوند سازی اسپم، خرید بکلینک، محتوای پنهان، اشباع صفحه ها با کلمه ها کلیدی، ساخت‌و‌ساز خود کار محتوا، صفحات فرود بیشتراز حد باصرفه شده و…

گوگل چه برخوردی با راه‌های کلاه سیاه دارد؟

پاسخ به طور کامل واضح است، تارنما شمارا جریمه و از حاصل حذف میکند. حتی درصورتی که در روزگار کوتاهی هم سکو بهتری در نتایج دستیابی کنید، اما خیلی سریع بعداز شناسایی وب سایت شما به عنوان تارنما متقلبی که راه‌های کلاه سیاه را ایفا کرده، جریمه میشود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 313
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 119
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 36
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 248
  • بازدید ماه : 945
  • بازدید سال : 3175
  • بازدید کلی : 5427
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی