loading...

مرجع تخصصی بروزترین مقالات سئو

بازدید : 24
پنجشنبه 6 بهمن 1401 زمان : 11:13

با شروع سال 2022 میلادی و تغییراتی که برای گوگل در سال قبلی وقوع افتاد و مرتبه سایتها را دستخوش تغییرات متعددی کرد، این پرسش مطرح می شود که فاکتورهای سکو بندی گوگل در سال 2022 چه عامل ها یا این که معیارهایی خواهند بود؟ براساس ایده ها متخصصین و بازرسی مقاله‌ها 15 فاکتور مهم سکو بندی گوگل در 2022 میلادی را به شما معرفی می کنیم. سئو موتورهای کاوش یک مراحل پویاست که بصورت مداوم درحال تغییر و تکامل است و در هر مجال ای فاکتور های مرتبه بندی گوگل بروزرسانی میشود. بیشترین تغییرات در الگوریتم های درجه بندی گوگل طی سال های 2016 تا 2021 انجام یافته که سکو بسیاری از وب سایت ها را دستخوش انتقال متعددی نموده است و مسلما در سال پیش رو الگوریتمهای موتور کاوش گشوده هم ما آموزش سئو مشهد را شگفت زده خواهند کرد. واپسین بروزرسانی هسته الگوریتم گوگل در 2021 (آبان 1400) به شما می گوید چرا و تا چه حد سایتها در فصل پاییز مبتلا انتقال مرتبه شدند.
به این ترتیب ضروری می‌باشد که تماما آپ دیت به سئو تارنما نگاه کرد و براساس معیارها و علایقی که گوگل برای جايگاه بندی نتایج کاوش دارااست ، روند seo را جاری ساختن بخشید.
مهمترین فاکتورهای مرتبه بندی نتایج کاوش در گوگلدر نوشته‌ی‌علمی 30 فاکتور اثر گذار در سکو بندی وبسایت ، مورد ها بیشتری را توضیح دادیم. البته در‌این نوشته‌ی علمی 15 گزینه از فاکتور اساسی که اثر بیشتری را دارا‌هستند بیان کرده ایم. البته پیشنهاد می‌کنیم پس از اینکه تک تک فاکتورهای ذکر شده در همین نوشته‌ی‌علمی را روی آموزش سئو در مشهد تارنما خویش جاری ساختن دادید ، به سراغ 30 فاکتور دیگر نیز بروید.
seo را می قدرت برگزیدگان شیوه بازاریابی انلاین در سال 2022 میلادی دانست. افزایش یوزرها اینترنتی و به خصوص کسانی که از روش گوگل جهت حصول به هدف ها ، نیازها ، مال و سرویس ها مدنظر خویش مبادرت می نمایند ، توجهات را به سمت فاکتور های درجه بندی در گوگل برده میباشد. همه مدیران وب سایت ها عشق دارا‌هستند جايگاه بالاتری در حاصل استحصال نمایند و همیشه به دنبال شناسایی عوامل و فاکتورهایی می باشند که با بهبود آن‌ها خویش را به کاغذ اولیه گوگل برسانند.
در تصویر زیر درصد تاثیرگذاری هر برهان معین شد‌ه‌است:
درصد تاثیرگذاری فاکتورهای گوناگون بر مرتبه وب سایت در گوگل
ما 15 فاکتور اصلی جايگاه بندی نتیجه ها کاوش در گوگل برای سال 2022 را طبق مقالات منتشر گردیده و نظرها متخصصین به شما معرفی می کنیم:
محتوا همچنان سلطان میباشد
در بسیاری از مقالات مربوط به تشکیل داد محتوا این گزاره بیل گیتس را خوانده اید، محتوا فرمان روا میباشد. می بایست اظهار‌کرد که در سال 2022 نیز همچنان سلطنت محتوا در seo تارنما و درجه بندی تارنما ها در گوگل ادامه داراست و مهم‌ترین فاکتور به‌حساب می‌آید.
پس دست به کار گردید، محتوای نو ساخت و ساز فرمایید و تعداد صفحه ها باارزش وب سایت خویش را ارتقاء دهید. چگونگی محتوا را فراموش نکنید و مقاله‌ها و مطالبی که برای یوزرها کاربردی و گرانبها می باشند منتشر فرمائید.
به خیال داشته باشید وقتی کمیت با ارزش می باشد که کیفیت خوب یاروهمدم باشد. پس روی بها متن تمرکز فرمائید خیر تعداد لغات!
برای ساخت‌و‌ساز محتوا می بایست سعی متعددی داشته باشید، مقالات فراوانی را مطالعه فرمایید و از دل آنها یک چکیده جامع و بدون نقص در زمینه ی با یک گزینه خاص ارائه دهید.

محتوای تکراری را حذف فرمایید و هیچ زمان مطالب موجود در اینترنت را نسخه برداری ننمایید. محتوای کیفیت خوب و مخصوص، تاثیرگذاری 26 درصدی و بیشترین سهم در میان کلیه دست اندرکاران درجه بندی دارااست.

درج کلمه ها کلیدی در متاتگ تیتر
یکی بروزرسانی های گوگل که سروصدای متعددی به‌راه‌انداخت و اکثری از سایتها را با بحران افت سکو مواجه نمود و حتی اعتراض بخش اعظمی از متخصصین سئو و مدیران سایتها را در ادامه داشت، تغییر تحول تیتر اکران داده گردیده در نتایج گوگل بود که در نوشته‌ی علمی ویرایش و تغییر تحول تیتر صفحه ها در نتیجه ها جستجوی گوگل این زمینه و عامل این تغییر‌و تحول را گستردن دادیم. پس برای سئو تگ تیتر در 2022 تماما هوشیار باشید و عنوانی را تعیین کنید که براساس ذوق و سلیقه و استانداردهای گوگل باشد. ولی فراموش نکنید که درج عبارات کلیدی هر شیت در متاتگ تیتر به عبارتی صفحه به طور کامل ضروریست. البته در تکرار بیشتراز حد کلمات دوری کنید. این فاکتور به تنهایی 17درصد در مرتبه بندی گوگل اثر دارااست.

مجال حضور استفاده کننده روی تارنما
یک کدام از فاکتورهایی که در آخرها 2021 عنایت متعددی در تغییرات رتبه بندی داشت و به نظر میرسد در سال 2022 نیز اثر چشمگیری در ارتقا رتبه برخی از سایتها در نتیجه ها کاوش خواهد داشت ( 11درصد) ، زمان معدل حضور یوزرها روی سایت میباشد. یعنی هرچقدر که استفاده کننده فرصت بیشتری روی وب سایت باشد، قیمت سایت برای گوگل نیز بیشتر خواهد بود و درجه آن را در نتایج بالا خواهد موفقیت. پس بایستی تلاش کنید با محتوای جالب، ویدیو و تصاویر، لینکسازی مطلوب و لینک دادن صفحات مرتبط به هم، استفاده کننده را مجال زمان بیشتری درگیر کنید. درواقع یکی‌از فاکتورهای تشخیص ارزش و چگونگی صفحه ها اینترنت برای گوگل، همین مجال معدل حضور مخاطب هست. در مقاله چگونه زمان حضور استفاده کننده روی وب سایت را ارتقاء دهیم؟ به سولاتی که دراین باره در ذهنیت شما ایجاد گردیده پاسخهای فوق العاده ای داده گردیده که شمارا امداد خواهند کرد.

منطبق با غرض کاوش
یکی‌از دیگر از دست اندرکاران اصلی جايگاه بندی گوگل با اثر 13 درصدی، منطبق صفحه های وب سایت با مقصود جستجوی مخاطب میباشد. هدف کاوش اساسا به عبارتی فرآورده، سرویس ها ، ویدئو، تصاویر، مقاله‌ها ، خبرها و اطلاعاتی میباشد که مخاطب در پی آن میباشد.

هر واژه و کلمه کلیدی که در گوگل کاوش میشود هدفی را به‌دنبال دارااست و شما می بایست استدلال پشت آن عبارت کاوش را بدانید.

به این ترتیب، در شرایطی‌که می‌خواهید برای هر کدام از موضوعات یک محتوا ساخت و ساز نمایید، مهم میباشد که با هدف کاوش مطابقت داشته باشید و نوع مطلوب محتوا را تشکیل داد نمائید.

هدف کاوش ممکن می باشد مبنی بر پوسته و مدل محتوا متفاوت باشد. به عنوان مثال، در برخی مورد ها، گوگل صرفا ویدیوها و اینفوگرافیک ها را در نتیجه ها رفیعتر اکران می‌دهد. این به آن معنی میباشد که در صورتی‌که میخواهید به ازای جستجوی آن عبارات کلیدی در سکو های بالا وبسایت خویش را مشاهده کنید، می بایست یک کلیپ یا این که یک اینفوگرافیک ایجاد نمائید.

آپ تو دیت بودن براساس الگوریتم freshness
الگوریتم Freshness گوگل قائده بازی را در سال 2021 تغییر و تحول داده . اگرچه این الگوریتم در سال 2010 معرفی شد ولی اثر آن در سالیان اخیر بیشتر نمایان گردیده است. در‌حالتی که صفحه های کهن متعددی دارید که رتبه قابل قبولی ندارند ، بروزرسانی آنها قادر است به بهبود مرتبه سایت در گوگل امداد کند. گوگل به مطالبی عشق و علاقه داراست که نو و آپ تو دیت باشند. در حالتی‌که دقت کرده باشید بسیاری از مطالب و مقاله ها در نتایج کاوش با تاریخ تصویب و تکثیر معلوم گردیده اند. ولی اکران تاریخ انتشار نوشته‌ی‌علمی در حاصل گوگل مرتبط با مقاله ها و صفحه های وبلاگ وب سایت می‌شود.

به لحاظ می رسد الگوریتم freshness بسیار سریعتر از دیگر الگوریتم های سکو بندی گوگل در حاصل اثر می گذارد.

بک لینک کیفیت خوب خیر هر بک لینکی!
مانند قبلی بک لینک و پیوند ها یکی حاذق ترین فاکتور های درجه بندی گوگل میباشند البته نسبت به پیشین تغییرات متعددی در‌این فاکتور صورت گرفته می باشد. بروزرسانی الگوریتم هایی مثل penguin 4.0 سبب گردیده که بک لینک و پیوند ها هم اثر مثبت و هم تاثرات مخرب منفی داشته باشند. مثلا لینک سازی از روش رپورتاژ می‌تواند موجب بهبود درجه وب سایت گردد اما ایجاد کرد بک پیوند در مزارع لینک و پیوند یا این که وب سایت های اسپم قادر است تاثیرات مخربی داشته باشد. مانند پیشین هر بک لینکی نمی تواند به شما یاری دهد، پس در تصویب پیوند توجه متعددی داشته باشید. در سال های اخیر مضمون‌ بک لینک و پیوند با کیفیت و بی چگونگی اهمیت متعددی پیدا نموده است.

حق اولویت ورژن موبایل وب سایت
در تاریخ 4 نوامبر 2016 ، گوگل ایندکس شدن صفحه ها تلفن همراه را اظهار کرد. این بدان مضمون‌ است که سازش وبسایت با موبایل اینک به صورت بدون واسطه و با تقدم بر ورژن دسکتاپ بر درجه وبسایت در گوگل تأثیر می‌گذارد. در قبل ، ورژن دسکتاپ حق تقدم گوگل برای درجه بندی سایت ها بود ، البته امروزه برعکس گردیده و طراحان وب سایت و سئوکار ها می بایست دقت بیشتری به ورژن گوشی داشته باشند. اگرچه قرار بود در سال 2021 تمامی سایتها به وسیله تلفن همراه بات ایندکس شوند، ولی کماکان این پروسه به دلایلی کامل شدن نشده و حتی تفاوتهایی در جايگاه بندی نتایج در گوشی و دسکتاپ مشاهده میشود. ولی می اقتدار سازش با تلفن همراه را یکی از 15 فاکتور اساسی رتبه بندی گوگل در سال 2022 دانست. برای بهبود امتیاز وب سایت خویش درین فاکتور ،( خصوصیت سایت های سازگار با تلفن همراه ) را رسیدگی کنید.

سرعت ورقه
با منش فهرست بندی نتایج براساس ورژن تلفن همراه ،سرعت برگه بیش تر از هر زمان دیگری اهمیت پیدا نموده است. سایت هایی با سرعت برگه نماید ، عمل مشقت بار تری برای حصول رتبه بهتر در نتیجه ها گوگل خواهند داشت. مقصود گوگل با این بروزرسانی ، ارائه سایت هایی به یوزرها میباشد که سرعت بیشتری داشته باشند تا استفاده کننده سریعتر به سود متبوع دست یابد.

اخیرا نیز سه فاکتور اصلی مرتبط با سرعت وبسایت در پوسته core web vitals معرفی گردیده که به لحاظ می رسد اثر بسیار متعددی در درجه وب سایت ها خواهد داشت. برای شناخت بیشتر نوشته ی علمی معرفی core web vitals در کنسول جستجوی گوگل را به طبع استیناف فرمائید.

کدهای schema
مرتبه بندی نتیجه ها به طریق جالبی به سمت ارائه نتایج محلی، فردی سازی گردیده و سفارشی برای هر مخاطب به پیش می رود. براین اساس برای اینکه بازدید و درجه بهتری دستیابی کنیم می بایست با کدهای schema داده ها بیشتری مثل نشانی ، شماره تماس ، ضوابط ، محصولات ، سرویس ها را برای ربات های کاوشگر قابل فهم نماییم. کدهای اسکیما هر قسمت از شیت را برای خزنده گوگل بطور دقیقتری تعریف و تمجید می نمایند و داده ها بیشتری در خصوص ورقه نمایان خواهند کرد.

تنها باور نتیجه ها نمائید که علامت گذاری schema از دستور کار های گوگل تقلید می نماید. در مقاله اثر علامت گذاری schema بر سئو بیشتر به‌این دعوا پرداخته ایم و روشهای ایجاد کرد schema نیز توضیح داده شد‌ه‌است.

اقتدار مارک و شبکه‌های‌مردمی
جستجوی یک مارک به وسیله یوزرها شبکه های عمومی را می اقتدار یک کدام از فاکتور های اساسی سکو بندی گوگل دانست. همانگونه که میبینیم در سال 2022 شبکه‌های‌عمومی متعددی مثل اینستاگرام ، فیسبوک ، لینکدین ،پینترست و… وجود دارا هستند که یوزرها بیشماری را به خویش جذب کرده اند. هرچه مارک شما در رسانه های اجتماعی بیشتر چشم خواهد شد، به وسیله یوزرها بیشتر کاوش گردد ، لایک و ایده ها بیشتری اخذ نمایید، استفاده کننده بیشتری را از شبکه‌های‌مردمی به وب سایت خویش ارجاع دهید ، غالب خیس خواهید بود.

توان دامنه
منظور از توان دامنه فاکتور دامین اتوریتی وجود ندارد! بیان کلمه و واژه کلیدی در اسم دامنه ، به کار گیری از مارک در دامنه ، سن دامنه ، چگونگی لینک و پیوند های دریافتی شیت اصلی وب سایت ، می‌توانند در گزینش توان دامنه اثرگذار باشند. هر دامنه ای که بنابر این فاکتورها توان بیشتری داشته باشد، شانس بالاتری جهت ارتقا سکو در گوگل دارااست. بایستی در سال 2022 جهت استحصال جايگاه عالی در نتیجه ها، کوشش نمائید بکلینکهای طبیعی کیفیت خوب اخذ نمائید، به طور طبیعی یکسال دیگر به قدمت دامنه سایتتان اضافه گردیده و این یک نکته مثبت می باشد که سایتهای کودک نمیتوانند خطر دور از شوخی و حریف شما باشند و در غایت قطعا تلاش فرمائید که مارک وب سایت را تقویت کنید تا عده مناسبی از یوزرها در فضای مجازی با آشنایی مارک و دامنه سایت مستقیما وارد وبسایت شما شوند یا این که اسم تارنما را در گوگل کاوش نمایند. دو شیوه فوق العاده بهتر برای تحقق این هدف seo و بازاریابی شبکه های اجتماعی( مخصوصا تبلیغات در اینستاگرام) میباشد.

پروتکل HTTPS
این فاکتور در واقع یک کدام از مهمترین عوامل رتبه بندی تارنما ها از سال 2014 بوده و کماکان نیز هست. طبق اعلام قانونی این موتور کاوش ، امنیت تقدم مهم گوگل میباشد. حتی‌د‌ر سال 2017 به طور رسمی اخطاریه هایی برای وبسایت هایی که نیاز به ورود کاربر داشتند اما از پروتکل http استفاده می کردند ، فرستاد و گوشزد کرد که تارنما های مانند انجمن ها، مغازه های اینترنتی و وبسایت هایی که پنل عضویت دارا هستند و کاربر برای ورود به آن ها می بایست از اسم کاربری و پسوورد به کار گیری نماید به طبع می بایست از گواهینامه ssl برخوردار باشند.

درصورتی که در نتیجه ها ورقه اولیه گوگل به ازای جستجوی هر عبارتی اعتنا نمایید ، متوجه می شوید که اکثر وب سایت های رفیعتر از https به کارگیری می نمایند.

تجربیات کاربری
اگرچه فاکتور تجربیات کاربری ux را در پایان توضیح می دهیم ، البته در معنای این وجود ندارد که ux کمتر از موردها بالا در جايگاه بندی اثر دارااست.برعکس! تجربیات کاربری را می اقتدار حتی جز 3 فاکتور اساسی دانست. با بسط الگوریتم هوش منصوعی گوگل ، بایستی توجه بیشتری را به ارائه یک تجربیات کاربری بهتر داشته باشید. دقیقاً سخت میباشد که بگوییم چه‌طور می توان تأثیر UX را اندازه گرفت ، چون در هر صنعت و جامعه آماری مختلف هست. ولی وبسایت شما می بایست خصوصیت هایی داشته باشد که کاربر در طی حضور در وب سایت احساس عالی و خوشایندی را تجارب نماید.

لینکهای داخلی وب سایت
گوگل از سال 2017 تاکید متعددی روی لینکسازی داخلی داشته هست. منظور از لینکسازی داخلی به عبارتی لینکهایی میباشد که در صفحه های وبسایت و مطالب منتشر گردیده مشاهده می شود. توجه داشته باشید که لینکسازی داخلی شامل این موردها میباشد:

لینک و پیوند از یک شیت به به عبارتی شیت
لینک و پیوند از یک کاغذ وب سایت به یک صفحه دیگر از به عبارتی دامنه
لینک خروجی از وبسایت (این آیتم حساس خیس از آیتم قبل می باشد و قطعا برای این فعالیت بایستی دقت و تخصص متعددی داشته باشید، سفارش می کنیم اثر مثبت پیوند خروجی وبسایت در سئو را پژوهش فرمائید.)
لینکهای داخلی هر صفحه اینترنت، خیر تنها فهم و شعور رباتهای گوگل از محتوای کاغذ را ارتقاء می‌دهند( اما با لینکسازی اصولی و مربوط به محتوا) ، بلکه موجب می گردند که به کاربر داده ها خوب و بیشتری منتقل خواهد شد و این به عبارتی چیزیست که گوگل در سال 2022 در ادامه آن میباشد، یعنی ارائه شایسته ترین و کیفیت خوب ترین نتایج به یوزرها!

مداقه بالای seo محلی
سئوی محلی در یک سری سال قبل عنایت متعددی پیدا نموده است. از آنجایی که یوزرها گوشی همچنان سهم بیشتری از یوزرها دسکتاپ در جستجوی گوگل دارا‌هستند(به‌این مضمون‌ که تعداد افرادی که برای کاوش در گوگل از موبایل استعمال میکنند ارتقا چشمگیری داشته)، به جهت اثر شرایط جغرافیایی استفاده کننده در اکران نتایج، تمرکز بر بهینه سازی محلی مداقه دارااست.

خلال درج نشانی در وب سایت ، مسلما محل شغل خویش را در گوگل مپ یا این که google my business تصویب کنید. اگرچه تا قبل از این هم سه منفعت محلی و در حدود شرایط مکانی مخاطب در بالای نتیجه ها ارگانیک اکران داده میشد، ولی در اخرین بروزرسانی های گوگل، این سه منفعت بزرگتر و بدیهی خیس اکران داده می شوند که نشان از اثر زیاد سئو و جستجوی محلی در جايگاه بندی حاصل گوگل در سال 2022 داراست.

با شروع سال 2022 میلادی و تغییراتی که برای گوگل در سال قبلی وقوع افتاد و مرتبه سایتها را دستخوش تغییرات متعددی کرد، این پرسش مطرح می شود که فاکتورهای سکو بندی گوگل در سال 2022 چه عامل ها یا این که معیارهایی خواهند بود؟ براساس ایده ها متخصصین و بازرسی مقاله‌ها 15 فاکتور مهم سکو بندی گوگل در 2022 میلادی را به شما معرفی می کنیم. سئو موتورهای کاوش یک مراحل پویاست که بصورت مداوم درحال تغییر و تکامل است و در هر مجال ای فاکتور های مرتبه بندی گوگل بروزرسانی میشود. بیشترین تغییرات در الگوریتم های درجه بندی گوگل طی سال های 2016 تا 2021 انجام یافته که سکو بسیاری از وب سایت ها را دستخوش انتقال متعددی نموده است و مسلما در سال پیش رو الگوریتمهای موتور کاوش گشوده هم ما آموزش سئو مشهد را شگفت زده خواهند کرد. واپسین بروزرسانی هسته الگوریتم گوگل در 2021 (آبان 1400) به شما می گوید چرا و تا چه حد سایتها در فصل پاییز مبتلا انتقال مرتبه شدند.
به این ترتیب ضروری می‌باشد که تماما آپ دیت به سئو تارنما نگاه کرد و براساس معیارها و علایقی که گوگل برای جايگاه بندی نتایج کاوش دارااست ، روند seo را جاری ساختن بخشید.
مهمترین فاکتورهای مرتبه بندی نتایج کاوش در گوگلدر نوشته‌ی‌علمی 30 فاکتور اثر گذار در سکو بندی وبسایت ، مورد ها بیشتری را توضیح دادیم. البته در‌این نوشته‌ی علمی 15 گزینه از فاکتور اساسی که اثر بیشتری را دارا‌هستند بیان کرده ایم. البته پیشنهاد می‌کنیم پس از اینکه تک تک فاکتورهای ذکر شده در همین نوشته‌ی‌علمی را روی آموزش سئو در مشهد تارنما خویش جاری ساختن دادید ، به سراغ 30 فاکتور دیگر نیز بروید.
seo را می قدرت برگزیدگان شیوه بازاریابی انلاین در سال 2022 میلادی دانست. افزایش یوزرها اینترنتی و به خصوص کسانی که از روش گوگل جهت حصول به هدف ها ، نیازها ، مال و سرویس ها مدنظر خویش مبادرت می نمایند ، توجهات را به سمت فاکتور های درجه بندی در گوگل برده میباشد. همه مدیران وب سایت ها عشق دارا‌هستند جايگاه بالاتری در حاصل استحصال نمایند و همیشه به دنبال شناسایی عوامل و فاکتورهایی می باشند که با بهبود آن‌ها خویش را به کاغذ اولیه گوگل برسانند.
در تصویر زیر درصد تاثیرگذاری هر برهان معین شد‌ه‌است:
درصد تاثیرگذاری فاکتورهای گوناگون بر مرتبه وب سایت در گوگل
ما 15 فاکتور اصلی جايگاه بندی نتیجه ها کاوش در گوگل برای سال 2022 را طبق مقالات منتشر گردیده و نظرها متخصصین به شما معرفی می کنیم:
محتوا همچنان سلطان میباشد
در بسیاری از مقالات مربوط به تشکیل داد محتوا این گزاره بیل گیتس را خوانده اید، محتوا فرمان روا میباشد. می بایست اظهار‌کرد که در سال 2022 نیز همچنان سلطنت محتوا در seo تارنما و درجه بندی تارنما ها در گوگل ادامه داراست و مهم‌ترین فاکتور به‌حساب می‌آید.
پس دست به کار گردید، محتوای نو ساخت و ساز فرمایید و تعداد صفحه ها باارزش وب سایت خویش را ارتقاء دهید. چگونگی محتوا را فراموش نکنید و مقاله‌ها و مطالبی که برای یوزرها کاربردی و گرانبها می باشند منتشر فرمائید.
به خیال داشته باشید وقتی کمیت با ارزش می باشد که کیفیت خوب یاروهمدم باشد. پس روی بها متن تمرکز فرمائید خیر تعداد لغات!
برای ساخت‌و‌ساز محتوا می بایست سعی متعددی داشته باشید، مقالات فراوانی را مطالعه فرمایید و از دل آنها یک چکیده جامع و بدون نقص در زمینه ی با یک گزینه خاص ارائه دهید.

محتوای تکراری را حذف فرمایید و هیچ زمان مطالب موجود در اینترنت را نسخه برداری ننمایید. محتوای کیفیت خوب و مخصوص، تاثیرگذاری 26 درصدی و بیشترین سهم در میان کلیه دست اندرکاران درجه بندی دارااست.

درج کلمه ها کلیدی در متاتگ تیتر
یکی بروزرسانی های گوگل که سروصدای متعددی به‌راه‌انداخت و اکثری از سایتها را با بحران افت سکو مواجه نمود و حتی اعتراض بخش اعظمی از متخصصین سئو و مدیران سایتها را در ادامه داشت، تغییر تحول تیتر اکران داده گردیده در نتایج گوگل بود که در نوشته‌ی علمی ویرایش و تغییر تحول تیتر صفحه ها در نتیجه ها جستجوی گوگل این زمینه و عامل این تغییر‌و تحول را گستردن دادیم. پس برای سئو تگ تیتر در 2022 تماما هوشیار باشید و عنوانی را تعیین کنید که براساس ذوق و سلیقه و استانداردهای گوگل باشد. ولی فراموش نکنید که درج عبارات کلیدی هر شیت در متاتگ تیتر به عبارتی صفحه به طور کامل ضروریست. البته در تکرار بیشتراز حد کلمات دوری کنید. این فاکتور به تنهایی 17درصد در مرتبه بندی گوگل اثر دارااست.

مجال حضور استفاده کننده روی تارنما
یک کدام از فاکتورهایی که در آخرها 2021 عنایت متعددی در تغییرات رتبه بندی داشت و به نظر میرسد در سال 2022 نیز اثر چشمگیری در ارتقا رتبه برخی از سایتها در نتیجه ها کاوش خواهد داشت ( 11درصد) ، زمان معدل حضور یوزرها روی سایت میباشد. یعنی هرچقدر که استفاده کننده فرصت بیشتری روی وب سایت باشد، قیمت سایت برای گوگل نیز بیشتر خواهد بود و درجه آن را در نتایج بالا خواهد موفقیت. پس بایستی تلاش کنید با محتوای جالب، ویدیو و تصاویر، لینکسازی مطلوب و لینک دادن صفحات مرتبط به هم، استفاده کننده را مجال زمان بیشتری درگیر کنید. درواقع یکی‌از فاکتورهای تشخیص ارزش و چگونگی صفحه ها اینترنت برای گوگل، همین مجال معدل حضور مخاطب هست. در مقاله چگونه زمان حضور استفاده کننده روی وب سایت را ارتقاء دهیم؟ به سولاتی که دراین باره در ذهنیت شما ایجاد گردیده پاسخهای فوق العاده ای داده گردیده که شمارا امداد خواهند کرد.

منطبق با غرض کاوش
یکی‌از دیگر از دست اندرکاران اصلی جايگاه بندی گوگل با اثر 13 درصدی، منطبق صفحه های وب سایت با مقصود جستجوی مخاطب میباشد. هدف کاوش اساسا به عبارتی فرآورده، سرویس ها ، ویدئو، تصاویر، مقاله‌ها ، خبرها و اطلاعاتی میباشد که مخاطب در پی آن میباشد.

هر واژه و کلمه کلیدی که در گوگل کاوش میشود هدفی را به‌دنبال دارااست و شما می بایست استدلال پشت آن عبارت کاوش را بدانید.

به این ترتیب، در شرایطی‌که می‌خواهید برای هر کدام از موضوعات یک محتوا ساخت و ساز نمایید، مهم میباشد که با هدف کاوش مطابقت داشته باشید و نوع مطلوب محتوا را تشکیل داد نمائید.

هدف کاوش ممکن می باشد مبنی بر پوسته و مدل محتوا متفاوت باشد. به عنوان مثال، در برخی مورد ها، گوگل صرفا ویدیوها و اینفوگرافیک ها را در نتیجه ها رفیعتر اکران می‌دهد. این به آن معنی میباشد که در صورتی‌که میخواهید به ازای جستجوی آن عبارات کلیدی در سکو های بالا وبسایت خویش را مشاهده کنید، می بایست یک کلیپ یا این که یک اینفوگرافیک ایجاد نمائید.

آپ تو دیت بودن براساس الگوریتم freshness
الگوریتم Freshness گوگل قائده بازی را در سال 2021 تغییر و تحول داده . اگرچه این الگوریتم در سال 2010 معرفی شد ولی اثر آن در سالیان اخیر بیشتر نمایان گردیده است. در‌حالتی که صفحه های کهن متعددی دارید که رتبه قابل قبولی ندارند ، بروزرسانی آنها قادر است به بهبود مرتبه سایت در گوگل امداد کند. گوگل به مطالبی عشق و علاقه داراست که نو و آپ تو دیت باشند. در حالتی‌که دقت کرده باشید بسیاری از مطالب و مقاله ها در نتایج کاوش با تاریخ تصویب و تکثیر معلوم گردیده اند. ولی اکران تاریخ انتشار نوشته‌ی‌علمی در حاصل گوگل مرتبط با مقاله ها و صفحه های وبلاگ وب سایت می‌شود.

به لحاظ می رسد الگوریتم freshness بسیار سریعتر از دیگر الگوریتم های سکو بندی گوگل در حاصل اثر می گذارد.

بک لینک کیفیت خوب خیر هر بک لینکی!
مانند قبلی بک لینک و پیوند ها یکی حاذق ترین فاکتور های درجه بندی گوگل میباشند البته نسبت به پیشین تغییرات متعددی در‌این فاکتور صورت گرفته می باشد. بروزرسانی الگوریتم هایی مثل penguin 4.0 سبب گردیده که بک لینک و پیوند ها هم اثر مثبت و هم تاثرات مخرب منفی داشته باشند. مثلا لینک سازی از روش رپورتاژ می‌تواند موجب بهبود درجه وب سایت گردد اما ایجاد کرد بک پیوند در مزارع لینک و پیوند یا این که وب سایت های اسپم قادر است تاثیرات مخربی داشته باشد. مانند پیشین هر بک لینکی نمی تواند به شما یاری دهد، پس در تصویب پیوند توجه متعددی داشته باشید. در سال های اخیر مضمون‌ بک لینک و پیوند با کیفیت و بی چگونگی اهمیت متعددی پیدا نموده است.

حق اولویت ورژن موبایل وب سایت
در تاریخ 4 نوامبر 2016 ، گوگل ایندکس شدن صفحه ها تلفن همراه را اظهار کرد. این بدان مضمون‌ است که سازش وبسایت با موبایل اینک به صورت بدون واسطه و با تقدم بر ورژن دسکتاپ بر درجه وبسایت در گوگل تأثیر می‌گذارد. در قبل ، ورژن دسکتاپ حق تقدم گوگل برای درجه بندی سایت ها بود ، البته امروزه برعکس گردیده و طراحان وب سایت و سئوکار ها می بایست دقت بیشتری به ورژن گوشی داشته باشند. اگرچه قرار بود در سال 2021 تمامی سایتها به وسیله تلفن همراه بات ایندکس شوند، ولی کماکان این پروسه به دلایلی کامل شدن نشده و حتی تفاوتهایی در جايگاه بندی نتایج در گوشی و دسکتاپ مشاهده میشود. ولی می اقتدار سازش با تلفن همراه را یکی از 15 فاکتور اساسی رتبه بندی گوگل در سال 2022 دانست. برای بهبود امتیاز وب سایت خویش درین فاکتور ،( خصوصیت سایت های سازگار با تلفن همراه ) را رسیدگی کنید.

سرعت ورقه
با منش فهرست بندی نتایج براساس ورژن تلفن همراه ،سرعت برگه بیش تر از هر زمان دیگری اهمیت پیدا نموده است. سایت هایی با سرعت برگه نماید ، عمل مشقت بار تری برای حصول رتبه بهتر در نتیجه ها گوگل خواهند داشت. مقصود گوگل با این بروزرسانی ، ارائه سایت هایی به یوزرها میباشد که سرعت بیشتری داشته باشند تا استفاده کننده سریعتر به سود متبوع دست یابد.

اخیرا نیز سه فاکتور اصلی مرتبط با سرعت وبسایت در پوسته core web vitals معرفی گردیده که به لحاظ می رسد اثر بسیار متعددی در درجه وب سایت ها خواهد داشت. برای شناخت بیشتر نوشته ی علمی معرفی core web vitals در کنسول جستجوی گوگل را به طبع استیناف فرمائید.

کدهای schema
مرتبه بندی نتیجه ها به طریق جالبی به سمت ارائه نتایج محلی، فردی سازی گردیده و سفارشی برای هر مخاطب به پیش می رود. براین اساس برای اینکه بازدید و درجه بهتری دستیابی کنیم می بایست با کدهای schema داده ها بیشتری مثل نشانی ، شماره تماس ، ضوابط ، محصولات ، سرویس ها را برای ربات های کاوشگر قابل فهم نماییم. کدهای اسکیما هر قسمت از شیت را برای خزنده گوگل بطور دقیقتری تعریف و تمجید می نمایند و داده ها بیشتری در خصوص ورقه نمایان خواهند کرد.

تنها باور نتیجه ها نمائید که علامت گذاری schema از دستور کار های گوگل تقلید می نماید. در مقاله اثر علامت گذاری schema بر سئو بیشتر به‌این دعوا پرداخته ایم و روشهای ایجاد کرد schema نیز توضیح داده شد‌ه‌است.

اقتدار مارک و شبکه‌های‌مردمی
جستجوی یک مارک به وسیله یوزرها شبکه های عمومی را می اقتدار یک کدام از فاکتور های اساسی سکو بندی گوگل دانست. همانگونه که میبینیم در سال 2022 شبکه‌های‌عمومی متعددی مثل اینستاگرام ، فیسبوک ، لینکدین ،پینترست و… وجود دارا هستند که یوزرها بیشماری را به خویش جذب کرده اند. هرچه مارک شما در رسانه های اجتماعی بیشتر چشم خواهد شد، به وسیله یوزرها بیشتر کاوش گردد ، لایک و ایده ها بیشتری اخذ نمایید، استفاده کننده بیشتری را از شبکه‌های‌مردمی به وب سایت خویش ارجاع دهید ، غالب خیس خواهید بود.

توان دامنه
منظور از توان دامنه فاکتور دامین اتوریتی وجود ندارد! بیان کلمه و واژه کلیدی در اسم دامنه ، به کار گیری از مارک در دامنه ، سن دامنه ، چگونگی لینک و پیوند های دریافتی شیت اصلی وب سایت ، می‌توانند در گزینش توان دامنه اثرگذار باشند. هر دامنه ای که بنابر این فاکتورها توان بیشتری داشته باشد، شانس بالاتری جهت ارتقا سکو در گوگل دارااست. بایستی در سال 2022 جهت استحصال جايگاه عالی در نتیجه ها، کوشش نمائید بکلینکهای طبیعی کیفیت خوب اخذ نمائید، به طور طبیعی یکسال دیگر به قدمت دامنه سایتتان اضافه گردیده و این یک نکته مثبت می باشد که سایتهای کودک نمیتوانند خطر دور از شوخی و حریف شما باشند و در غایت قطعا تلاش فرمائید که مارک وب سایت را تقویت کنید تا عده مناسبی از یوزرها در فضای مجازی با آشنایی مارک و دامنه سایت مستقیما وارد وبسایت شما شوند یا این که اسم تارنما را در گوگل کاوش نمایند. دو شیوه فوق العاده بهتر برای تحقق این هدف seo و بازاریابی شبکه های اجتماعی( مخصوصا تبلیغات در اینستاگرام) میباشد.

پروتکل HTTPS
این فاکتور در واقع یک کدام از مهمترین عوامل رتبه بندی تارنما ها از سال 2014 بوده و کماکان نیز هست. طبق اعلام قانونی این موتور کاوش ، امنیت تقدم مهم گوگل میباشد. حتی‌د‌ر سال 2017 به طور رسمی اخطاریه هایی برای وبسایت هایی که نیاز به ورود کاربر داشتند اما از پروتکل http استفاده می کردند ، فرستاد و گوشزد کرد که تارنما های مانند انجمن ها، مغازه های اینترنتی و وبسایت هایی که پنل عضویت دارا هستند و کاربر برای ورود به آن ها می بایست از اسم کاربری و پسوورد به کار گیری نماید به طبع می بایست از گواهینامه ssl برخوردار باشند.

درصورتی که در نتیجه ها ورقه اولیه گوگل به ازای جستجوی هر عبارتی اعتنا نمایید ، متوجه می شوید که اکثر وب سایت های رفیعتر از https به کارگیری می نمایند.

تجربیات کاربری
اگرچه فاکتور تجربیات کاربری ux را در پایان توضیح می دهیم ، البته در معنای این وجود ندارد که ux کمتر از موردها بالا در جايگاه بندی اثر دارااست.برعکس! تجربیات کاربری را می اقتدار حتی جز 3 فاکتور اساسی دانست. با بسط الگوریتم هوش منصوعی گوگل ، بایستی توجه بیشتری را به ارائه یک تجربیات کاربری بهتر داشته باشید. دقیقاً سخت میباشد که بگوییم چه‌طور می توان تأثیر UX را اندازه گرفت ، چون در هر صنعت و جامعه آماری مختلف هست. ولی وبسایت شما می بایست خصوصیت هایی داشته باشد که کاربر در طی حضور در وب سایت احساس عالی و خوشایندی را تجارب نماید.

لینکهای داخلی وب سایت
گوگل از سال 2017 تاکید متعددی روی لینکسازی داخلی داشته هست. منظور از لینکسازی داخلی به عبارتی لینکهایی میباشد که در صفحه های وبسایت و مطالب منتشر گردیده مشاهده می شود. توجه داشته باشید که لینکسازی داخلی شامل این موردها میباشد:

لینک و پیوند از یک شیت به به عبارتی شیت
لینک و پیوند از یک کاغذ وب سایت به یک صفحه دیگر از به عبارتی دامنه
لینک خروجی از وبسایت (این آیتم حساس خیس از آیتم قبل می باشد و قطعا برای این فعالیت بایستی دقت و تخصص متعددی داشته باشید، سفارش می کنیم اثر مثبت پیوند خروجی وبسایت در سئو را پژوهش فرمائید.)
لینکهای داخلی هر صفحه اینترنت، خیر تنها فهم و شعور رباتهای گوگل از محتوای کاغذ را ارتقاء می‌دهند( اما با لینکسازی اصولی و مربوط به محتوا) ، بلکه موجب می گردند که به کاربر داده ها خوب و بیشتری منتقل خواهد شد و این به عبارتی چیزیست که گوگل در سال 2022 در ادامه آن میباشد، یعنی ارائه شایسته ترین و کیفیت خوب ترین نتایج به یوزرها!

مداقه بالای seo محلی
سئوی محلی در یک سری سال قبل عنایت متعددی پیدا نموده است. از آنجایی که یوزرها گوشی همچنان سهم بیشتری از یوزرها دسکتاپ در جستجوی گوگل دارا‌هستند(به‌این مضمون‌ که تعداد افرادی که برای کاوش در گوگل از موبایل استعمال میکنند ارتقا چشمگیری داشته)، به جهت اثر شرایط جغرافیایی استفاده کننده در اکران نتایج، تمرکز بر بهینه سازی محلی مداقه دارااست.

خلال درج نشانی در وب سایت ، مسلما محل شغل خویش را در گوگل مپ یا این که google my business تصویب کنید. اگرچه تا قبل از این هم سه منفعت محلی و در حدود شرایط مکانی مخاطب در بالای نتیجه ها ارگانیک اکران داده میشد، ولی در اخرین بروزرسانی های گوگل، این سه منفعت بزرگتر و بدیهی خیس اکران داده می شوند که نشان از اثر زیاد سئو و جستجوی محلی در جايگاه بندی حاصل گوگل در سال 2022 داراست.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 313
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 47
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 126
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 1000
  • بازدید سال : 3230
  • بازدید کلی : 5482
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی