loading...

مرجع تخصصی بروزترین مقالات سئو

بازدید : 11
چهارشنبه 5 بهمن 1401 زمان : 9:09

چنانچه سایت شما در گوگل نمایش داده نمی‌شود یا به عهدوپیمان پر اسم و رسم صفحه ها ایندکس نمی شوند ، به عامل ها مختلفی بستگی داراست. در‌این نوشته‌ی علمی همه گیرترین دلایل عدم نمایش وبسایت در نتیجه ها را توضیح می دهیم و در‌پی آن راهکارهایی برای رفع چنین مشکلاتی ارائه می‌دهیم. گوگل تنها یکی‌از یکسری موتور جستجوی درست شده در عالم میباشد ، ولی به دلیل اینکه اکثر کاربران چه در کشور ایران و چه در سایر کشورها از گوگل برای سرچ به کار گیری می کنند ، نمایش وب سایت و قرار فراهم نمودن در بالای نتیجه ها گوگل ، التفات زیادی برای سایت ها و کسب و کارها داراست و کمتر کسی به درجه وب سایت خود در بینگ ، یاهو ، یاندکس یا موتورهای جستجوی دیگر التفات میدهد.
در صورتی با نقص‌ عدم نمایش وب سایت در گوگل مواجه شده اید ، چه برای یک آموزش سئو مشهد ورقه یا حتی تعداد زیادی از صفحه های ، این نوشته ی علمی به شما امداد خواهد کرد که ضمن رجوع به لیست نتایج ، بتوانید جايگاه ای عالی را در ورقه نخستین گوگل استخراج نمائید.
همچنین در ماه های اخیر به دلیل بروزرسانی الگوریتم های گوگل سایتهای زیادی چنین مشکلی را داشته اند و بخش اعظمی جهت رفع اختلال به ما مراجعه کرده اند که توانسته ایم با مجموعه متخصصین سئو به آنها کمک کنیم تا تولید ها، صفحه ها و مقاله‌ها آنان در حاصل گوگل ایندکس و نمایش داده خواهد شد.
آیا اصلا تارنما شما در سرچ یا ایندکس گوگل میباشد؟
قبل از بازرسی ادامه نوشته‌ی علمی ، اولیه تحلیل کنید مشاهده کنید به هیچ وجه وبسایت شما در سرچ گوگل است یا خیر؟ آیا آموزش سئو در مشهد ایندکس شیت یا تارنما موردنظر به صدق انجام یافته؟ برای پژوهش این گزینه یک‌سری نحوه وجود دارااست ، به عنوان مثال می توانید با ساخت یک حساب کاربری در کنسول جستجوی گوگل google search console ، در بخش coverage صفحه های ایندکس شده در گوگل را مشاهده کنید. اما شل ترین طرز ، این است که وارد کردن ( آدرس تارنما :site ) در نوار جستجوی گوگل ، ببنید چه صفحاتی از سایتتان در نتایج نمایش داده میشود. اما چنانچه قصد مطالعه یک برگه خاص را دارید میتوانید به جای آدرس تارنما ، آدرس همان شیت را وارد نمائید.
یکی از مواردی که در نصیب coverage وجود دارد، صفحاتی میباشند که بوسیله خزنده گوگل بازرسی شده اند، ولی ایندکس نشدند. وب سایتهای متعددی هم اخیرا با چنین مشکلی دست و پنجه نرم میکنند. که درواقع مقصود از این نوشته‌علمی، یافتن ادله این اقدام گوگل و روشهای حل چنین مشکلی هستیم.
برخی سایتها پیش از این در گوگل صفحاتی ایندکس شده داشته اند که فعلا نمایش داده نمی‌شود، در حالتی‌که چنین مشکلی را تجربه می کنید، خلال بازرسی این نوشته‌ی‌علمی، علت حذف صفحه ها وب سایت از گوگل را نیز بخوانید.
دلایل متداول عدم نمایش وب سایت در گوگل و راه حل های این مشکل
آغاز بصورت تیتروار علت های مهم و متداول این حادثه را توضیح می‌دهیم و آنگاه هرمورد را گزینه مشاجره قرار داده و راه حل هایی برای رفع هرمورد بیان می نماییم.
وب سایت تازه میباشد و نو فعال سازی شده
Crawler گوگل مسدود شد‌ه‌است
تگ NOINDEX در صفحه های وبسایت خود دارید
تارنما جریمه شده و از فهرست گوگل خارج می گردد
عدم وجود محتوای مهم
تعداد زیاد صفحه های بی کیفیت ایندکس شده
بک لینک و پیوند کفایت نمیکند
هدف گذاری کلمات کلیدی بسیار رقابتی شما
تارنما شما خیلی کند هست
وب سایت شما دارای ایرادات فنی می باشد
اما یکی از منش هایی که می توانید متوجه شوید چرا صفحات از حاصل حذف شده اند این می باشد که با ثبت درخواست رسیدگی و ایندکس سایت در گوگل(توضیحات کاملی در‌این نوشته ی علمی ارائه شده) ، در بخش توضیحاتی که گوگل ارائه می‌دهد، پیام ها و اخطارهای داده شده را رسیدگی نمائید.

وب سایت به تازگی فعال سازی شده
اولین استدلال که ممکن می‌باشد سایت شما در گوگل نمایش داده نشود این است که تارنما شما جدید میباشد.

گوگل فقط سایتهایی را در نتیجه ها نمایش می دهد که در فهرست این موتور جستجو ذخیره شده اند. وقتی که شما برای نخسین بار یک وبسایت تشکیل داد می‌کنید ، مجال می برد تا در گوگل ایندکس گردد ، چون هنوز گوگل از وجود وبسایت شما مطلع نیست. معمولا در بین سه تا 4 ماه یا حتی بیشتر طول می کشد تا یک وب سایت جدید به دیتابیس گوگل اضافه شود. زیادی طول میکشد تا موتور جستجو سایتهایی را که به فهرست خود اضافه می کند پیدا کند ، البته برای سرعت بخشیدن به مراحل ، می توانید فرآیند را اعمال دهید.

طرز حل این نقص‌ چیست؟
بی آلایش ترین راه حل این اختلال این میباشد که مقداری شکیبا باشید و اجازه دهید گوگل وبسایت شمارا بررسی کند. اما این بهترین نحوه نیست! زیرا ممکن است فرصت زیادی طول بکشد تا ربات ها خزنده به سایت شما سر بزنند. پس بهتر می باشد خودتان دست به عمل شوید ، نقشه وبسایت را ایجاد نمائید ، در کنسول جستجوی گوگل تارنما خود را ثبت فرمائید و بعد از آن با معرفی نقشه وب سایت و از طریق ابزار url inspection به‌این پروسه سرعت دهید. یا می توانید با درج بک لینک و پیوند های برای تارنما خود ، قابلیت و امکان مراجعه ربات ها از سایر وبسایت هایی که در حاصل ایندکس شده اند ، را به وبسایت خود فراهم کنید.

دسترسی خزنده گوگل به تارنما مسدود شده
گوگل تارنما ها را از طریق فرایندی به نام خزیدن crawling پیدا می کند. درین مراحل ، آنها ربات هایی را که به عنوان خزنده شناخته می‌شوند در سراسر اینترنت به دنبال تارنما های تازه برای افزودن به فهرست خود می فرستند.

اگر دسترسی این خزنده ها به سایت شما بسته باشد ، نمی توانند صفحات سایت را ببینند و در فایده در نتایج گوگل نمایش دهند.

عدم دسترسی خزنده دلیل عدم نمایش وبسایت در گوگل
معمول ترین طریق مسدود کردن خزنده های گوگل از طریق فولدر robots.txt هست. این پوشه دستور کار هایی را انتخاب می کند که طرز استیناف و ایندکس کردن صفحه ها سایت توسط موتورهای جستجو را در اختیار گرفتن می کند. در‌صورتی‌که اشتباهی در‌این فایل باشد ، مسلما در زمینه ی دربین تارنما و گوگل مشکلاتی ایجاد می‌گردد.

راهکار این نقص‌ ، بازرسی فایل robots.txt میباشد. در صورتیکه با این فولدر آشنایی کافی ندارید حتما از یک کارشناس سئو یاری بگیرید. در‌این پوشه دستوراتی که با Disallow استارت می گردند ، به معنی مسدود شدن دسترسی خزنده ها به صفحه یا صفحاتی از وب سایت می‌باشند.

همچنین می‌توانید در بخش coverage و منو errors یا بخش صفحات noindex استیناف فرمائید که چه صفحاتی از تارنما شما در دسترس گوگل نیست

در شرایطی که از افزونه yoast seo یا مفاد مشابه استعمال می کنید ، اعتقادوباور نتایج نمایید که در تننظیمات این افزونه ها ، دسترسی موتور جستجو به صفحه ها به طور کامل باز و شرایط هر شیت با برچسب index باشد.

آیا صفحه های تارنما دارای تگ noindex می‌باشند؟
دو تگ index و noindex وظیفه انتخاب دسترسی یا عدم دسترسی ربات های موتور جستجو به سایت را دارا هستند. در شرایطی که برگه ای با noindex تگ گذاری شده باشد (عمدا یا ناخواسته) طبیعی می‌باشد که آن صفجه سایت در نتیجه ها گوگل نمایش داده نشود. این تگ قادر است به واسطه پلاگین هایی مثل یوست سئو و یا بصورت دستی در کد html قالب قرار داده شود.

برای رفع این اختلال می توانید سورس کد شیت را مشاهده کنید و اگر تگ noindex در برگه بود به راحتی متوجه می شوید ، همچنین مشابه اقدام مرحله پیشین می‌توانید از شیوه کنسول جستجوی گوگل وضعیت صفحه های را در coverage مشاهده کنید.

یا ، می توانید از افزونه ای مانند Yoast seo برای وردپرس به کار گیری نمائید. این به شما قابلیت می دهد معلوم کنید کدام صفحه ها دارای تگ هستند و تگ را تغییر تحول دهید.

وبسایت شما به وسیله گوگل جریمه شده
گوگل دسته ای از قانون ها و راهبرد ها را دارااست که صاحبان وب سایت ها باید رعایت کنند تا تارنما آن ها واجد شرایط نمایش در حاصل جستجو خواهد شد. در شرایطی که این راهبرد ها را نقض کنید ، وب سایت شما جریمه می گردد.

جریمه گوگل یکی از بدترین اتفاقاتی میباشد که می‌تواند برای شما بیفتد. در نوشته‌ی علمی 29 علت جریمه وب سایت توسط گوگل دلایل این دستور را توضیح داده ایم که می‌توانید با پژوهش آن ، اطلاعات فوق العاده ای بدست آورید. تک تک دلایل جریمه را در مقاله توضیح داده ایم.

اشکال جریمه های گوگل
کلاً جریمه های گوگل بر دو نوع میباشد ، الگوریتمی و دستی.

جریمه های الگوریتمی وقتی شکل می دهد که الگوریتم های گوگل مانند پاندا ، پنگوئن یا … ایراداتی را در سایت شما مشاهده کنند که منطبق با مقررات آنها نباشد.

جریمه های دستی زمانی می‌باشد که یکی از پرسنل یا کارشناسان گوگل در ادامه گزارشهای ارسالی ، تارنما شما را مطالعه می کند و تشخیص میدهد که وبسایت شما با شیوه نامه های گوگل مطابقت و همخوانی ندارد.

جریمه تارنما در گوگل سبب عدم نمایش سایت در سرچ
برای حل چنین مشکلی که موجب عدم نمایش وبسایت در گوگل شده ، سریعترین طریق مراجعه به کنسول جستجوی گوگل می باشد. در نصیب security & manual actions میتوانید جریمه های وبسایت را ببینید.

در شرایطی که جریمه نشده باشید ، پیامی را میبینید که ترجمه آن به فارسی “هیچ مشکلی تشخیص داده نشده میباشد” میباشد. در صورتی جریمه دستی علیه سایت شما انجام یافته باشد ، تمامی در همان کاغذ ذکر میگردد.

گوگل به شما این زمان را می دهد تا خطاها را برطرف کرده و درخواست حذف جریمه را ارسال فرمائید.

موقتا ، پیگیری جریمه های الگوریتمی دشوار تر هست زیرا در صورت دریافت این نوع جریمه ، گوگل به شما اگاهی نمی دهد. درصورتی که وب سایت شما مجموعاًَ در گوگل نمایش داده نشود احتمال اینکه جریمه الگوریتمی شده باشید بسیار زیاد میباشد.

یعنی در صورتیکه وبسایت شما پیش از اینً مرتبه خیر داشته میباشد و شما افت ناگهانی جايگاه وب سایت را تجارب کرده اید ، ممکن می‌باشد به دلیل جریمه های الگوریتمی باشد.

بهترین کاری که در‌این‌حالت‌‌ می‌توانید جاری ساختن دهید ، تحقیق فنی وبسایت میباشد. مثلا بک لینک ها را مطالعه فرمائید ، محتوای تکراری را از تارنما حذف فرمایید و بسیاری از مورد ها دیگر که مربوط به سئو تکنیکال ، داخلی و خارجی سایت است.

عدم وجود محتوای خاص و مهم در تارنما
یکی از‌از سایر از دلایل احتمالی عدم نمایش تارنما در گوگل ، فقدان محتوای کیفیت عالی ، مخصوص و اصلی در سایت می‌باشد.

هدف موتور جستجوی گوگل این میباشد که کاربران مرتبط ترین حاصل را برای جستجوهای خود بیابند. برای انجام این شغل ، صفحاتی را که بهترین محتوا میداند به کاربران نمایش می دهد.

گوگل نماد داده که برای محتوای اساسی و مخصوص بها بالای قائل می‌باشد. در حالتی‌که صفحه های سایت شما مطالب و ایده های سایر وبسایت ها را منعکس می کند ، نه تنها نمی توانید رتبه قابل قبولی دستیابی نمائید بلکه در نتایج به آحاد نمایش داده نمی شوید.

راهکار چیست؟

محتوای اساسی و همیشه سبز ساخت‌و‌ساز نمائید. همواره در زمینه ی با لغت ها کلیدی مرتبط با سایت خود ، مقاله ها و مطالب نو ارائه دهید. اعتنا کنید تا از زاویه ای متعدد به موضوعات نزدیک شوید و راهکار های ارزشمندی ارائه دهید که در سایر سایت ها وجود ندارد.

تعداد زیاد صفحات بی کیفیت ایندکس شده در گوگل
یکی از اتفاقاتی که به ویژه برای فروشگاهی اینترنتی شکل می دهد، ایندکس نشدن یا عدم نمایش بسیاری از تولیدات در نتایج گوگل است، چون معمولا برای همه محصول ها محتوای با کیفیت تشکیل داد نمی شود، یا درج برچسب برای تولیدها سبب ساز ساخت و ساز صفحات بی کیفیتی می‌گردد که صرفا هر برچسب یک یا دو محصول را نشانه می دهد.

همچنین مدیران سایت هایی که صفحه ها زیادی دارا‌هستند، تعدادی از صفحه ها را در حاصل پیدا نمیکنند. برای مثال فرض نمائید وب سایتی در زمینه تعمیرات اسباب منزل فعالیت دارد، بعضی از افراد، اقدام به ساخت صفحاتی با محتوای نسبتاً مشابه ولی بخشها مختلف میکنند، از جمله تعمیر لوازم منزل در پونک، پاسداران، بهروزی آباد، ونک، تهران، شیراز، اصفهان؛ و با این اقدام سعی در جذب مخاطب بیشتری دارا‌هستند، اما گوگل بعد از مدتی بخش اعظمی از صفحه ها را ایندکس نخواهد کرد. ادله این گزینه، خیل‌عظیم صفحاتی است که در گوگل ایندکس شده و همه تقریبا محتوای یکسانی دارا‌هستند.

در تصویر پایین شما میبینید که تارنما ، چه تعداد صفحه ایندکس شده در گوگل دارد. با همین سر مشق میتوانید تعداد صفحات وبسایت خود را نیز مشاهده کنید.

خیل عظیم صفحات بی کیفیت ایندکس شده برهان عدم نمایش صفحه ها اساسی در گوگل
برای حل چنین مشکلی، کارایی نمائید نقشه سایت را با صرفه فرمایید، دسترسی خزنده گوگل به صفحات را مدیریت فرمائید و تنها صفحه های اساسی را در دسترس گوگل قرار دهید. درصورتی که صفحات تیم بندی و برچسب محتوای مفیدی ندارند، آنها را به امداد ابزار removal در سرچ کنسول گوگل از ایندکس خارج نمایید و از طریق robots.txt دسترسی خزنده را برای همیشه ببندید. با این شغل گوگل می تواند فرصت بیشتری را صرف مطالعه، ایندکس و در فایده نمایش صفحه ها اصلی تارنما شما نماید.

سایت شما بک لینک کافی ندارد
بک پیوند ها فاکتورهایی برای بیان کیفیت وب سایت و یکی از مهمترین کارداران در سکو بندی گوگل هستند.

اگر وبسایت شما بک لینک مناسب زیادی ندارد ، نشان دهنده عدم اقتدار و اعتبار دامنه هست. با اتوریتی زیر ، نمایش وب سایت در حاصل گوگل دشوارتر می‌باشد.

چه باید کرد؟ آیا خرید بک لینک و پیوند به شما یاری می کند؟

دریافت بک لینک با کیفیت عالی ممکن است مجال پیروزشود ، به خصوص در حالتی‌که وب سایت شما نو باشد. اولی اقدامی که باید در کسب لینک انجام دهید تولید محتوای کیفیت عالی بالاست.

در صورتی صفحاتی ندارید که بها پیوند دریافت کردن دارا هستند ، بدست آوردن بک پیوند ها بسیار بحران برانگیز خواهد بود.

بعد از تولید یک سری برگه ارزشمند بالا ، با سایتهای معتبر در حوزه عمل خود تماس بگیرید و از آن ها بخواهید که به وب سایت شما لینک دهند.

در مقاله شیوه های ایجاد کرد بک لینک و پیوند باکیفیت طرق کاربردی متنوعی را توضیح داده ایم.

عبارات رقابتی با مرتبه مشقت بالا را مقصود قرار دادید
بسته به حوزه فعالیت سایت شما ، کلمات کلیدی seo که میخواهید به ازای آنان در نتایج گوگل نمایش داده شوید ، ممکن است خیلی رقابتی باشند. یا حتی قابلیت دارد عبارات اشتباهی را غرض قرار داده باشید.

برای حل این اختلال بایستی کوشش فرمائید شروع عبارات و لغات کلیدی راحت را هدف قرار دهید ، تا به ندرت با قدرت دریافت کردن دامنه وبسایت ، بتوانید به ازای کلمات با درجه مشقت بیشتر هم با رقبای خود رقابت نمایید.

تاثیر رتبه سختی لغت ها کلیدی در نمایش سایت
شما باید سعی نمائید تا جايگاه وب سایت را استارت به ازای کلمات کلیدی معدود رقابت ارتقاء دهید و به‌دنبال به تشکیل داد محتوای اثر گذار ادامه دهید ، توان دامنه خود را از طریق بک پیوند های با باکیفیت ارتقا دهید و یقین نتایج نمایید که همگی فاکتورهای فنی سایت با صرفه شده اند.

در حالتی که این فعالیت را ایفا دهید ، مشاهده خواهید کرد که روش و شرایط نمایش وبسایت در گوگل به مرور فرصت بهتر خواهد شد.

همچنین از ابزار استیناف لغات کلیدی برای پیدا کردن لغت ها کلیدی زمانبر که رقابت کمتری دارند ، استعمال فرمائید و محتوا و صفحاتی برای مقصود قرار دادن آن‌ها ساخت کنید. شما می توانید به ازای این صفحه ها سریعتر در حاصل موتورهای جستجو دیده شوید.

با این درحال حاضر ممکن است ترافیکی که دریافت می کنید کمتر از غرض اصلی شما و در قبال لغات کلیدی اساسی باشد ، اما آوردن بازدیدکنندگان به صفحه ها شما به افزایش اعتبار وب سایت امداد می کند. در گزینش جايگاه مشقت لغات کلیدی توضیح داده ایم که چگونه عبارات را سکو بندی نمایید.

سرعت وب سایت خیلی کند است
یک کدام از مهم‌ترین فاکتورهایی که گوگل با غرض ارائه بهترین منفعت به کاربران ، مطرح می‌شود ، سرعت وبسایت است که جزئی از فاکتور تجربه کاربری میباشد. گوگل هنگام فهرست بندی و مرتبه بندی وبسایت ها ، دست اندرکاران فنی مختلفی را در حیث می‌گیرد. به جثارت میتوان اعلام‌کرد مهمترین عامل فنی که بازرسی میکند سرعت سایت شماست.

سرعت کند بارگزاری صفحه های منجر به تجربیات کاربری ضعیف میشود و در سود ، میتواند عاملی برای عدم نمایش وب سایت در نتیجه ها گوگل باشد.

تلاش نسخه تلفن همراه تارنما نسبت به نسخه دسکتاپ تقدم دارااست زیرا گوگل هنگام خزیدن ، نمایه سازی و رتبه بندی صفحات از “mobile-first indexing” تقلید می کند

این بدان معناست که سرعت نسخه گوشی سایتتان ، معیار تصمیم گیری گوگل است

اگرچه ، سرعت کند سایت باعث نمی‌شود که کل وبسایت شما در گوگل نمایش داده نشود، اما قادر است صفحات تکی را از دید سکو بندی کلیدواژه های کلیدی پایین تاثیر قرار دهد.

دلایل متداول سرعت کند وب سایت ، مربوط به حجم بالای کدهای جاوااسکریپت ، استایل و تصاویر وب سایت است.

ابزارهای زیادی وجود داراست که می توانید از آن ها برای ست سرعت وبسایت خود استفاده فرمائید.

جی تی متریکس و ابزار تست سرعت گوگل با نام pagespeed insights بهترین مفاد برای تست سرعت می‌باشند. حهت ارتقا سرعت تارنما خود مقاله 9 نحوه ارتقاء سرعت سایت را مطالعه فرمائید.

وب سایت شما دارای ایرادات فنی میباشد
در شرایطی‌که سایت مشکلات فنی را تجربیات می کند ، ممکن می‌باشد با نقص‌ عدم نمایش در گوگل مواجه شوید. مشکلاتی مانند خرابی سرور ، اشتباهات DNS و خطاهای HTTP و مفاد مشابه ، که نه فقط بر تجارب کاربری تأثیر منفی می‌گذارد بلکه از قابلیت تفحص وب سایت توسط خزنده های گوگل را مختل کرده و از ایندکس سایت دوری می کند و ارتباط با گوگل جدا می شود.

یکی دیگر از مشکلات فنی رایج ، حجم و تعداد زیاد جاوا اسکریپت ها در یک وب سایت می باشد.

اشتباهات فنی سایت موجب غیر وابسته ارتباط وبسایت و گوگل
شعور جاوا اسکریپت برای موتورهای جستجو طاقت فرسا است که یافتن و فهرست بندی صفحات تارنما توسط گوگل را با اختلال مواجه می کند. پس نباید محتوای اصلی یا متاتگ ها در جاوااسکریپت ها قرار بگیرند.

برای رفع چنین ایراداتی می بایست یک حسابرسی بی نقص روی بهینه سازی تکنیال اعمال دهید. با این شغل همه جزئیات خطاها فنی متفاوت را که ممکن هست وب سایتتان با آن روبرو گردد متوجه می شوید.

با استفاده از سرور با کیفیت بالا میتوانید تعداد خطاها فنی را که تجربه می کنید به دست کم برسانید. ایفا این عمل به شما اعتقادوباور می‌دهد که با خطاها سرور مواجه نمی شوید. از طرفی تلاش نمایید مقدار جاوااسکریپت را در تارنما خود به دست کم برسانید.

چنانچه سایت شما در گوگل نمایش داده نمی‌شود یا به عهدوپیمان پر اسم و رسم صفحه ها ایندکس نمی شوند ، به عامل ها مختلفی بستگی داراست. در‌این نوشته‌ی علمی همه گیرترین دلایل عدم نمایش وبسایت در نتیجه ها را توضیح می دهیم و در‌پی آن راهکارهایی برای رفع چنین مشکلاتی ارائه می‌دهیم. گوگل تنها یکی‌از یکسری موتور جستجوی درست شده در عالم میباشد ، ولی به دلیل اینکه اکثر کاربران چه در کشور ایران و چه در سایر کشورها از گوگل برای سرچ به کار گیری می کنند ، نمایش وب سایت و قرار فراهم نمودن در بالای نتیجه ها گوگل ، التفات زیادی برای سایت ها و کسب و کارها داراست و کمتر کسی به درجه وب سایت خود در بینگ ، یاهو ، یاندکس یا موتورهای جستجوی دیگر التفات میدهد.
در صورتی با نقص‌ عدم نمایش وب سایت در گوگل مواجه شده اید ، چه برای یک آموزش سئو مشهد ورقه یا حتی تعداد زیادی از صفحه های ، این نوشته ی علمی به شما امداد خواهد کرد که ضمن رجوع به لیست نتایج ، بتوانید جايگاه ای عالی را در ورقه نخستین گوگل استخراج نمائید.
همچنین در ماه های اخیر به دلیل بروزرسانی الگوریتم های گوگل سایتهای زیادی چنین مشکلی را داشته اند و بخش اعظمی جهت رفع اختلال به ما مراجعه کرده اند که توانسته ایم با مجموعه متخصصین سئو به آنها کمک کنیم تا تولید ها، صفحه ها و مقاله‌ها آنان در حاصل گوگل ایندکس و نمایش داده خواهد شد.
آیا اصلا تارنما شما در سرچ یا ایندکس گوگل میباشد؟
قبل از بازرسی ادامه نوشته‌ی علمی ، اولیه تحلیل کنید مشاهده کنید به هیچ وجه وبسایت شما در سرچ گوگل است یا خیر؟ آیا آموزش سئو در مشهد ایندکس شیت یا تارنما موردنظر به صدق انجام یافته؟ برای پژوهش این گزینه یک‌سری نحوه وجود دارااست ، به عنوان مثال می توانید با ساخت یک حساب کاربری در کنسول جستجوی گوگل google search console ، در بخش coverage صفحه های ایندکس شده در گوگل را مشاهده کنید. اما شل ترین طرز ، این است که وارد کردن ( آدرس تارنما :site ) در نوار جستجوی گوگل ، ببنید چه صفحاتی از سایتتان در نتایج نمایش داده میشود. اما چنانچه قصد مطالعه یک برگه خاص را دارید میتوانید به جای آدرس تارنما ، آدرس همان شیت را وارد نمائید.
یکی از مواردی که در نصیب coverage وجود دارد، صفحاتی میباشند که بوسیله خزنده گوگل بازرسی شده اند، ولی ایندکس نشدند. وب سایتهای متعددی هم اخیرا با چنین مشکلی دست و پنجه نرم میکنند. که درواقع مقصود از این نوشته‌علمی، یافتن ادله این اقدام گوگل و روشهای حل چنین مشکلی هستیم.
برخی سایتها پیش از این در گوگل صفحاتی ایندکس شده داشته اند که فعلا نمایش داده نمی‌شود، در حالتی‌که چنین مشکلی را تجربه می کنید، خلال بازرسی این نوشته‌ی‌علمی، علت حذف صفحه ها وب سایت از گوگل را نیز بخوانید.
دلایل متداول عدم نمایش وب سایت در گوگل و راه حل های این مشکل
آغاز بصورت تیتروار علت های مهم و متداول این حادثه را توضیح می‌دهیم و آنگاه هرمورد را گزینه مشاجره قرار داده و راه حل هایی برای رفع هرمورد بیان می نماییم.
وب سایت تازه میباشد و نو فعال سازی شده
Crawler گوگل مسدود شد‌ه‌است
تگ NOINDEX در صفحه های وبسایت خود دارید
تارنما جریمه شده و از فهرست گوگل خارج می گردد
عدم وجود محتوای مهم
تعداد زیاد صفحه های بی کیفیت ایندکس شده
بک لینک و پیوند کفایت نمیکند
هدف گذاری کلمات کلیدی بسیار رقابتی شما
تارنما شما خیلی کند هست
وب سایت شما دارای ایرادات فنی می باشد
اما یکی از منش هایی که می توانید متوجه شوید چرا صفحات از حاصل حذف شده اند این می باشد که با ثبت درخواست رسیدگی و ایندکس سایت در گوگل(توضیحات کاملی در‌این نوشته ی علمی ارائه شده) ، در بخش توضیحاتی که گوگل ارائه می‌دهد، پیام ها و اخطارهای داده شده را رسیدگی نمائید.

وب سایت به تازگی فعال سازی شده
اولین استدلال که ممکن می‌باشد سایت شما در گوگل نمایش داده نشود این است که تارنما شما جدید میباشد.

گوگل فقط سایتهایی را در نتیجه ها نمایش می دهد که در فهرست این موتور جستجو ذخیره شده اند. وقتی که شما برای نخسین بار یک وبسایت تشکیل داد می‌کنید ، مجال می برد تا در گوگل ایندکس گردد ، چون هنوز گوگل از وجود وبسایت شما مطلع نیست. معمولا در بین سه تا 4 ماه یا حتی بیشتر طول می کشد تا یک وب سایت جدید به دیتابیس گوگل اضافه شود. زیادی طول میکشد تا موتور جستجو سایتهایی را که به فهرست خود اضافه می کند پیدا کند ، البته برای سرعت بخشیدن به مراحل ، می توانید فرآیند را اعمال دهید.

طرز حل این نقص‌ چیست؟
بی آلایش ترین راه حل این اختلال این میباشد که مقداری شکیبا باشید و اجازه دهید گوگل وبسایت شمارا بررسی کند. اما این بهترین نحوه نیست! زیرا ممکن است فرصت زیادی طول بکشد تا ربات ها خزنده به سایت شما سر بزنند. پس بهتر می باشد خودتان دست به عمل شوید ، نقشه وبسایت را ایجاد نمائید ، در کنسول جستجوی گوگل تارنما خود را ثبت فرمائید و بعد از آن با معرفی نقشه وب سایت و از طریق ابزار url inspection به‌این پروسه سرعت دهید. یا می توانید با درج بک لینک و پیوند های برای تارنما خود ، قابلیت و امکان مراجعه ربات ها از سایر وبسایت هایی که در حاصل ایندکس شده اند ، را به وبسایت خود فراهم کنید.

دسترسی خزنده گوگل به تارنما مسدود شده
گوگل تارنما ها را از طریق فرایندی به نام خزیدن crawling پیدا می کند. درین مراحل ، آنها ربات هایی را که به عنوان خزنده شناخته می‌شوند در سراسر اینترنت به دنبال تارنما های تازه برای افزودن به فهرست خود می فرستند.

اگر دسترسی این خزنده ها به سایت شما بسته باشد ، نمی توانند صفحات سایت را ببینند و در فایده در نتایج گوگل نمایش دهند.

عدم دسترسی خزنده دلیل عدم نمایش وبسایت در گوگل
معمول ترین طریق مسدود کردن خزنده های گوگل از طریق فولدر robots.txt هست. این پوشه دستور کار هایی را انتخاب می کند که طرز استیناف و ایندکس کردن صفحه ها سایت توسط موتورهای جستجو را در اختیار گرفتن می کند. در‌صورتی‌که اشتباهی در‌این فایل باشد ، مسلما در زمینه ی دربین تارنما و گوگل مشکلاتی ایجاد می‌گردد.

راهکار این نقص‌ ، بازرسی فایل robots.txt میباشد. در صورتیکه با این فولدر آشنایی کافی ندارید حتما از یک کارشناس سئو یاری بگیرید. در‌این پوشه دستوراتی که با Disallow استارت می گردند ، به معنی مسدود شدن دسترسی خزنده ها به صفحه یا صفحاتی از وب سایت می‌باشند.

همچنین می‌توانید در بخش coverage و منو errors یا بخش صفحات noindex استیناف فرمائید که چه صفحاتی از تارنما شما در دسترس گوگل نیست

در شرایطی که از افزونه yoast seo یا مفاد مشابه استعمال می کنید ، اعتقادوباور نتایج نمایید که در تننظیمات این افزونه ها ، دسترسی موتور جستجو به صفحه ها به طور کامل باز و شرایط هر شیت با برچسب index باشد.

آیا صفحه های تارنما دارای تگ noindex می‌باشند؟
دو تگ index و noindex وظیفه انتخاب دسترسی یا عدم دسترسی ربات های موتور جستجو به سایت را دارا هستند. در شرایطی که برگه ای با noindex تگ گذاری شده باشد (عمدا یا ناخواسته) طبیعی می‌باشد که آن صفجه سایت در نتیجه ها گوگل نمایش داده نشود. این تگ قادر است به واسطه پلاگین هایی مثل یوست سئو و یا بصورت دستی در کد html قالب قرار داده شود.

برای رفع این اختلال می توانید سورس کد شیت را مشاهده کنید و اگر تگ noindex در برگه بود به راحتی متوجه می شوید ، همچنین مشابه اقدام مرحله پیشین می‌توانید از شیوه کنسول جستجوی گوگل وضعیت صفحه های را در coverage مشاهده کنید.

یا ، می توانید از افزونه ای مانند Yoast seo برای وردپرس به کار گیری نمائید. این به شما قابلیت می دهد معلوم کنید کدام صفحه ها دارای تگ هستند و تگ را تغییر تحول دهید.

وبسایت شما به وسیله گوگل جریمه شده
گوگل دسته ای از قانون ها و راهبرد ها را دارااست که صاحبان وب سایت ها باید رعایت کنند تا تارنما آن ها واجد شرایط نمایش در حاصل جستجو خواهد شد. در شرایطی که این راهبرد ها را نقض کنید ، وب سایت شما جریمه می گردد.

جریمه گوگل یکی از بدترین اتفاقاتی میباشد که می‌تواند برای شما بیفتد. در نوشته‌ی علمی 29 علت جریمه وب سایت توسط گوگل دلایل این دستور را توضیح داده ایم که می‌توانید با پژوهش آن ، اطلاعات فوق العاده ای بدست آورید. تک تک دلایل جریمه را در مقاله توضیح داده ایم.

اشکال جریمه های گوگل
کلاً جریمه های گوگل بر دو نوع میباشد ، الگوریتمی و دستی.

جریمه های الگوریتمی وقتی شکل می دهد که الگوریتم های گوگل مانند پاندا ، پنگوئن یا … ایراداتی را در سایت شما مشاهده کنند که منطبق با مقررات آنها نباشد.

جریمه های دستی زمانی می‌باشد که یکی از پرسنل یا کارشناسان گوگل در ادامه گزارشهای ارسالی ، تارنما شما را مطالعه می کند و تشخیص میدهد که وبسایت شما با شیوه نامه های گوگل مطابقت و همخوانی ندارد.

جریمه تارنما در گوگل سبب عدم نمایش سایت در سرچ
برای حل چنین مشکلی که موجب عدم نمایش وبسایت در گوگل شده ، سریعترین طریق مراجعه به کنسول جستجوی گوگل می باشد. در نصیب security & manual actions میتوانید جریمه های وبسایت را ببینید.

در شرایطی که جریمه نشده باشید ، پیامی را میبینید که ترجمه آن به فارسی “هیچ مشکلی تشخیص داده نشده میباشد” میباشد. در صورتی جریمه دستی علیه سایت شما انجام یافته باشد ، تمامی در همان کاغذ ذکر میگردد.

گوگل به شما این زمان را می دهد تا خطاها را برطرف کرده و درخواست حذف جریمه را ارسال فرمائید.

موقتا ، پیگیری جریمه های الگوریتمی دشوار تر هست زیرا در صورت دریافت این نوع جریمه ، گوگل به شما اگاهی نمی دهد. درصورتی که وب سایت شما مجموعاًَ در گوگل نمایش داده نشود احتمال اینکه جریمه الگوریتمی شده باشید بسیار زیاد میباشد.

یعنی در صورتیکه وبسایت شما پیش از اینً مرتبه خیر داشته میباشد و شما افت ناگهانی جايگاه وب سایت را تجارب کرده اید ، ممکن می‌باشد به دلیل جریمه های الگوریتمی باشد.

بهترین کاری که در‌این‌حالت‌‌ می‌توانید جاری ساختن دهید ، تحقیق فنی وبسایت میباشد. مثلا بک لینک ها را مطالعه فرمائید ، محتوای تکراری را از تارنما حذف فرمایید و بسیاری از مورد ها دیگر که مربوط به سئو تکنیکال ، داخلی و خارجی سایت است.

عدم وجود محتوای خاص و مهم در تارنما
یکی از‌از سایر از دلایل احتمالی عدم نمایش تارنما در گوگل ، فقدان محتوای کیفیت عالی ، مخصوص و اصلی در سایت می‌باشد.

هدف موتور جستجوی گوگل این میباشد که کاربران مرتبط ترین حاصل را برای جستجوهای خود بیابند. برای انجام این شغل ، صفحاتی را که بهترین محتوا میداند به کاربران نمایش می دهد.

گوگل نماد داده که برای محتوای اساسی و مخصوص بها بالای قائل می‌باشد. در حالتی‌که صفحه های سایت شما مطالب و ایده های سایر وبسایت ها را منعکس می کند ، نه تنها نمی توانید رتبه قابل قبولی دستیابی نمائید بلکه در نتایج به آحاد نمایش داده نمی شوید.

راهکار چیست؟

محتوای اساسی و همیشه سبز ساخت‌و‌ساز نمائید. همواره در زمینه ی با لغت ها کلیدی مرتبط با سایت خود ، مقاله ها و مطالب نو ارائه دهید. اعتنا کنید تا از زاویه ای متعدد به موضوعات نزدیک شوید و راهکار های ارزشمندی ارائه دهید که در سایر سایت ها وجود ندارد.

تعداد زیاد صفحات بی کیفیت ایندکس شده در گوگل
یکی از اتفاقاتی که به ویژه برای فروشگاهی اینترنتی شکل می دهد، ایندکس نشدن یا عدم نمایش بسیاری از تولیدات در نتایج گوگل است، چون معمولا برای همه محصول ها محتوای با کیفیت تشکیل داد نمی شود، یا درج برچسب برای تولیدها سبب ساز ساخت و ساز صفحات بی کیفیتی می‌گردد که صرفا هر برچسب یک یا دو محصول را نشانه می دهد.

همچنین مدیران سایت هایی که صفحه ها زیادی دارا‌هستند، تعدادی از صفحه ها را در حاصل پیدا نمیکنند. برای مثال فرض نمائید وب سایتی در زمینه تعمیرات اسباب منزل فعالیت دارد، بعضی از افراد، اقدام به ساخت صفحاتی با محتوای نسبتاً مشابه ولی بخشها مختلف میکنند، از جمله تعمیر لوازم منزل در پونک، پاسداران، بهروزی آباد، ونک، تهران، شیراز، اصفهان؛ و با این اقدام سعی در جذب مخاطب بیشتری دارا‌هستند، اما گوگل بعد از مدتی بخش اعظمی از صفحه ها را ایندکس نخواهد کرد. ادله این گزینه، خیل‌عظیم صفحاتی است که در گوگل ایندکس شده و همه تقریبا محتوای یکسانی دارا‌هستند.

در تصویر پایین شما میبینید که تارنما ، چه تعداد صفحه ایندکس شده در گوگل دارد. با همین سر مشق میتوانید تعداد صفحات وبسایت خود را نیز مشاهده کنید.

خیل عظیم صفحات بی کیفیت ایندکس شده برهان عدم نمایش صفحه ها اساسی در گوگل
برای حل چنین مشکلی، کارایی نمائید نقشه سایت را با صرفه فرمایید، دسترسی خزنده گوگل به صفحات را مدیریت فرمائید و تنها صفحه های اساسی را در دسترس گوگل قرار دهید. درصورتی که صفحات تیم بندی و برچسب محتوای مفیدی ندارند، آنها را به امداد ابزار removal در سرچ کنسول گوگل از ایندکس خارج نمایید و از طریق robots.txt دسترسی خزنده را برای همیشه ببندید. با این شغل گوگل می تواند فرصت بیشتری را صرف مطالعه، ایندکس و در فایده نمایش صفحه ها اصلی تارنما شما نماید.

سایت شما بک لینک کافی ندارد
بک پیوند ها فاکتورهایی برای بیان کیفیت وب سایت و یکی از مهمترین کارداران در سکو بندی گوگل هستند.

اگر وبسایت شما بک لینک مناسب زیادی ندارد ، نشان دهنده عدم اقتدار و اعتبار دامنه هست. با اتوریتی زیر ، نمایش وب سایت در حاصل گوگل دشوارتر می‌باشد.

چه باید کرد؟ آیا خرید بک لینک و پیوند به شما یاری می کند؟

دریافت بک لینک با کیفیت عالی ممکن است مجال پیروزشود ، به خصوص در حالتی‌که وب سایت شما نو باشد. اولی اقدامی که باید در کسب لینک انجام دهید تولید محتوای کیفیت عالی بالاست.

در صورتی صفحاتی ندارید که بها پیوند دریافت کردن دارا هستند ، بدست آوردن بک پیوند ها بسیار بحران برانگیز خواهد بود.

بعد از تولید یک سری برگه ارزشمند بالا ، با سایتهای معتبر در حوزه عمل خود تماس بگیرید و از آن ها بخواهید که به وب سایت شما لینک دهند.

در مقاله شیوه های ایجاد کرد بک لینک و پیوند باکیفیت طرق کاربردی متنوعی را توضیح داده ایم.

عبارات رقابتی با مرتبه مشقت بالا را مقصود قرار دادید
بسته به حوزه فعالیت سایت شما ، کلمات کلیدی seo که میخواهید به ازای آنان در نتایج گوگل نمایش داده شوید ، ممکن است خیلی رقابتی باشند. یا حتی قابلیت دارد عبارات اشتباهی را غرض قرار داده باشید.

برای حل این اختلال بایستی کوشش فرمائید شروع عبارات و لغات کلیدی راحت را هدف قرار دهید ، تا به ندرت با قدرت دریافت کردن دامنه وبسایت ، بتوانید به ازای کلمات با درجه مشقت بیشتر هم با رقبای خود رقابت نمایید.

تاثیر رتبه سختی لغت ها کلیدی در نمایش سایت
شما باید سعی نمائید تا جايگاه وب سایت را استارت به ازای کلمات کلیدی معدود رقابت ارتقاء دهید و به‌دنبال به تشکیل داد محتوای اثر گذار ادامه دهید ، توان دامنه خود را از طریق بک پیوند های با باکیفیت ارتقا دهید و یقین نتایج نمایید که همگی فاکتورهای فنی سایت با صرفه شده اند.

در حالتی که این فعالیت را ایفا دهید ، مشاهده خواهید کرد که روش و شرایط نمایش وبسایت در گوگل به مرور فرصت بهتر خواهد شد.

همچنین از ابزار استیناف لغات کلیدی برای پیدا کردن لغت ها کلیدی زمانبر که رقابت کمتری دارند ، استعمال فرمائید و محتوا و صفحاتی برای مقصود قرار دادن آن‌ها ساخت کنید. شما می توانید به ازای این صفحه ها سریعتر در حاصل موتورهای جستجو دیده شوید.

با این درحال حاضر ممکن است ترافیکی که دریافت می کنید کمتر از غرض اصلی شما و در قبال لغات کلیدی اساسی باشد ، اما آوردن بازدیدکنندگان به صفحه ها شما به افزایش اعتبار وب سایت امداد می کند. در گزینش جايگاه مشقت لغات کلیدی توضیح داده ایم که چگونه عبارات را سکو بندی نمایید.

سرعت وب سایت خیلی کند است
یک کدام از مهم‌ترین فاکتورهایی که گوگل با غرض ارائه بهترین منفعت به کاربران ، مطرح می‌شود ، سرعت وبسایت است که جزئی از فاکتور تجربه کاربری میباشد. گوگل هنگام فهرست بندی و مرتبه بندی وبسایت ها ، دست اندرکاران فنی مختلفی را در حیث می‌گیرد. به جثارت میتوان اعلام‌کرد مهمترین عامل فنی که بازرسی میکند سرعت سایت شماست.

سرعت کند بارگزاری صفحه های منجر به تجربیات کاربری ضعیف میشود و در سود ، میتواند عاملی برای عدم نمایش وب سایت در نتیجه ها گوگل باشد.

تلاش نسخه تلفن همراه تارنما نسبت به نسخه دسکتاپ تقدم دارااست زیرا گوگل هنگام خزیدن ، نمایه سازی و رتبه بندی صفحات از “mobile-first indexing” تقلید می کند

این بدان معناست که سرعت نسخه گوشی سایتتان ، معیار تصمیم گیری گوگل است

اگرچه ، سرعت کند سایت باعث نمی‌شود که کل وبسایت شما در گوگل نمایش داده نشود، اما قادر است صفحات تکی را از دید سکو بندی کلیدواژه های کلیدی پایین تاثیر قرار دهد.

دلایل متداول سرعت کند وب سایت ، مربوط به حجم بالای کدهای جاوااسکریپت ، استایل و تصاویر وب سایت است.

ابزارهای زیادی وجود داراست که می توانید از آن ها برای ست سرعت وبسایت خود استفاده فرمائید.

جی تی متریکس و ابزار تست سرعت گوگل با نام pagespeed insights بهترین مفاد برای تست سرعت می‌باشند. حهت ارتقا سرعت تارنما خود مقاله 9 نحوه ارتقاء سرعت سایت را مطالعه فرمائید.

وب سایت شما دارای ایرادات فنی میباشد
در شرایطی‌که سایت مشکلات فنی را تجربیات می کند ، ممکن می‌باشد با نقص‌ عدم نمایش در گوگل مواجه شوید. مشکلاتی مانند خرابی سرور ، اشتباهات DNS و خطاهای HTTP و مفاد مشابه ، که نه فقط بر تجارب کاربری تأثیر منفی می‌گذارد بلکه از قابلیت تفحص وب سایت توسط خزنده های گوگل را مختل کرده و از ایندکس سایت دوری می کند و ارتباط با گوگل جدا می شود.

یکی دیگر از مشکلات فنی رایج ، حجم و تعداد زیاد جاوا اسکریپت ها در یک وب سایت می باشد.

اشتباهات فنی سایت موجب غیر وابسته ارتباط وبسایت و گوگل
شعور جاوا اسکریپت برای موتورهای جستجو طاقت فرسا است که یافتن و فهرست بندی صفحات تارنما توسط گوگل را با اختلال مواجه می کند. پس نباید محتوای اصلی یا متاتگ ها در جاوااسکریپت ها قرار بگیرند.

برای رفع چنین ایراداتی می بایست یک حسابرسی بی نقص روی بهینه سازی تکنیال اعمال دهید. با این شغل همه جزئیات خطاها فنی متفاوت را که ممکن هست وب سایتتان با آن روبرو گردد متوجه می شوید.

با استفاده از سرور با کیفیت بالا میتوانید تعداد خطاها فنی را که تجربه می کنید به دست کم برسانید. ایفا این عمل به شما اعتقادوباور می‌دهد که با خطاها سرور مواجه نمی شوید. از طرفی تلاش نمایید مقدار جاوااسکریپت را در تارنما خود به دست کم برسانید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 305
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 11
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 48
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 119
  • بازدید ماه : 609
  • بازدید سال : 2839
  • بازدید کلی : 5091
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی